آیا نیکا هم چون مهسا و حدیث و صدها جوان ایرانی به دست مامورین حکومت اسلامی به جرم زیبایی و دانایی کشته شد؟

 

 

 

 

نیکا شاکرمی 29 شهریور ماه در تظاهرات بلوار کشاورز تهران مفقود شد. خانواده او از شب سه‌شنبه 29 شهریور همه جا را به دنبالش گشته بودند. او در حالی مفقود شده بود که شناسنامه‌اش در کوله پشتی‌اش بوده. موبایل او تا حوالی ساعت 7صبح 30 شهریور در دسترس بوده و بعد از آن موبایلش خاموش می شود.

پلیس به خانواده شاکرمی  اطلاع می دهد که جسد او را در کهریزک پیدا کرده اند. پلیس فقط قسمتی از صورت نیکا را به خانواده اش نشان داده بود.

!پس از اعتراض خانواده،  پلیس اعلام کرد  که نیکا از پشت بام پرت شده است.

به نقل از دوستان نیکا، او آخرین بار در حال فرار از دست ماموران امنیتی دیده شده بود.

نیکا شاکرمی در حالی به خاک سپرده شد که ‌بر اساس تصاویر ضبط شده در روز 11 مهر در قبرستان صالحین خرم‌آباد، تعدادی از حاضران در مراسم نیکا با تیر ساچمه‌ای زخمی شده‌اند. گفته می شود که پس از آن حکومت جسد نیکا را  بیرون کشیده و در جایی دیگر که معلوم نیست کجاست دفن کرده است.

پرونده کشته‌ شدن نیکا شاکرمی، دختر زیبای هفده  ساله‌، همچنان با ابهامات زیادی روبه‌روست. بر اساس گزارش هایی که به «ایران اینترنشنال» رسیده خانواده شاکرمی می گویند زیر فشار امنیتی قرار دارند و

نمی توانند گفتگو کنند. حکومت آن ها را تهدید کرده که اگر با رسانه ها گفتگو کنند، خاله و دایی نیکا را که در زندان به سر می برند خواهند کشت

آیا نیکا هم چون مهسا و حدیث و صدها جوان ایرانی به دست مامورین حکومت اسلامی به جرم زیبایی و دانایی کشته شد؟

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

صد و بیست برنده جایزه نوبل در رشته های گوناگون، از اقدامات شجاعانه مردم ایران حمایت کرده و به مبارزان می پیوندند

Read Next

حمایت بی سابقه ی پارلمان آلمان از خیزش سراسری مردم ایران ـ حنیف حیدرنژاد