اعتراض 300 عضو خانه سینما؛ به بیانیه هیئت مدیره، به خاطر ندیده گرفتن نقش حکومت اسلامی در مرگ بکتاش آبتین

بیش از ۳۰۰ عضو خانه سینما با امضای متنی، به بیانیه هیات مدیره این خانه در مورد جان باختن بکتاش آبتین اعتراض کردند و نوشتند: «کاش لااقل سکوت می‌کردید وقتی نمی‌توانید بیانیه‌ای در شان اعضای خانه سینما بنویسید.»
در بیانیه و یا متن تسلیت هیات مدیره خانه سینما برای جان باختن بکتاش آبتین، آن ها هیچ اشاره ای به زندانی بودن او و نقش اصلی جمهوری اسلامی در مرگش نشده و تنها به تحسین «واکسیناسیون گسترده و فروکش کردن امواج کرونا» در ایران پرداخته بودند.
اعضای خانه سینما، با لحنی تند با بیانیه هیات مدیره روبروه شده اند دربخشی نوشته آن ها گفته می شود: «زبانتان با اهالی خانه که انتخاب‌کنندگان شما هستند زبان زور و قلدریست و آنجا که با اصحاب قدرت طرف می‌شوید به جای مطالبه و حق‌جویی، خوش‌رقصی می‌کنید و آن کوه پوشالی قلدری و زورگویی موش می‌زاید…..آن قدر فرصت‌طلبید که در همان سطر اول، فرصت این بیانیه را هم مغتنم شمرده‌اید تا نانی هم به مسئولان وزارت بهداشت قرض بدهید. حتی جرات نداشتید که بیماری کرونا را تنها مقصر این اتفاق جلوه دهید، بدون اینکه از واکسیناسیون به قول خودتان «کامل» دولت تمجید کنید.».
پس از اعتراض‌ها، که بازتاب گسترده ای داشت و هنوز دارد، هیات مدیره نامه یادداشتی کوتاه به عنوان عذرخواهی نوشت «به خاطر جریحه‌دار شدن احساسات اهالی سینما» از پیامی که از طرف این نهاد صنفی به مناسبت جان باختن بکتاش آبتین منتشر شد، «مسئولانه» عذرخواهی می‌کند.
با این حال محمدرضا مویینی با اعلام استعفا از سمت مشاور هیات مدیره خانه سینما، متن پیام این نهاد برای درگذشت بکتاش آبتین را غیرانسانی، آبرو‌بر، دور از حقیقت و بزدلانه‌ خواند.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

ظهور نام زرتشت برای اولین بار در کتبیه ای باستانی

Read Next

ایرج پزشکزاد، نویسنده بزرگ معاصر ایران در گذشت