انتقاد بانوی اول اسرائیل از سکوت نهادهای جهانی در برابر تجاوزهای دسته‌جمعی حماس

برگرفته از ایران اینترنشنال

مایخل هرتزوگ، بانوی اول اسرائیل، در مقاله‌ای که در نشریه آمریکایی نیوزویک منتشر کرد، هشدار داد سکوت نهادهای بین‌المللی در برابر تجاوزهای جنسی دسته‌جمعی شبه‌نظامیان حماس در جریان حمله روز هفتم اکتبر این گروه به اسرائیل، خیانت به همه زنان است.

بانوی اول اسرائیل در این مقاله نوشت: «دو روز پس از این حمله هولناک، وقتی با مادر دو کودک اهل کیبوتص در نزدیکی مرز غزه آشنا شدم، از وقایعی که او از حمله حماس تعریف کرد نفسم حبس شد.»

او نوشت: «وحشت او بازتاب گزارش‌هایی بود که من از زنان آزار دیده شنیده بودم و این زن تنها نبود. او یکی از هزاران زن اسرائیلی است که هم‌زمان، با قتل و تجاوز از سوی تروریست‌های حماس در آن روز سرنوشت‌ساز مواجه شدند.»

این مقاله بانوی اول اسرائیل در آستانه روز بیست‌وپنجم نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان منتشر شد.

مایخل هرتزوگ نوشت که هر سال در این روز، او میزبان قربانیان این نوع خشونت و فعالان و نهادهای مدنی است اما: «امسال وضعیت متفاوت خواهد بود. زمانی که هزاران تروریست حماس خانواده‌های اسرائیلی را قتل عام کردند، کودکان و افراد مسن را سوزاندند و گروگان‌ها را ربودند، خیلی چیزها تغییر کرد.»

همسر رییس‌جمهوری اسرائیل تاکید کرد: «این موضوع عمیقا بر درک درونی ما از بی‌رحمی خشونت جنسی مبتنی بر جنسیت تاثیر گذاشت. همین‌طور بر ایمان ما به سازمان‌های بین‌المللی که ادعا می‌کنند به زنان اهمیت می‌دهند.»

او نوشت: «چندین روز طول کشید تا ماهیت هیولایی و مقیاس خشونتی را که زنان در هفتم اکتبر متحمل شدند، درک کنم.»

خانم هرتزوگ به گزارش یک انجمن غیردولتی درباره روایت قربانیان خشونت جنسی حماس اشاره کرد و گفت که اعضای این انجمن «شهادت‌هایی شنیدند که آن‌ها را به شدت شوکه کرد».

بر اساس این گزارش، در جشنواره موسیقی نوا که در آن بیش از ۳۵۰ جوان قتل‌عام و ده‌ها نفر ربوده شدند، شاهدانی که در میان بوته‌ها پنهان شده بودند، شاهد تجاوز گروهی و سپس قتل زنان به دست اعضای حماس بودند.

ویدیوی حماس (گروهی که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی شناخته می‌شود) از کیبوتص نشان می‌دهد اعضای این گروه یک زن باردار را شکنجه می‌کنند و جنین او را بیرون می‌آورند.

همسر رییس‌جمهوری اسرائیل نوشت کارشناسان پزشکی قانونی این کشور اجساد زنان و دخترانی را یافته‌اند که با چنان خشونتی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند که استخوان‌های لگن آن‌ها شکسته شده است.

او همچنین با اشاره به تصاویر جسد برهنه زنان در غزه و یک زن دیگر زنده که با موهایش با یک خودرو کشیده می‌شود، افزود: «این شواهد، همراه با اعترافات ضبط شده صریح تروریست‌های دستگیر شده، کاملا روشن می‌کند تجاوز دسته‌جمعی بخشی برنامه‌ریزی شده از حمله حماس بوده است.»

مایخل هرتزوگ ادامه داد: «و این جنایت ادامه دارد: ۲۴۰ گروگانی که در غزه نگه داشته شده‌اند شامل بسیاری از زنان و دختران می‌شوند و تنها زمانی که آن‌ها آزاد شوند خواهیم دانست متحمل چه چیزی شده‌اند.»

به گفته بانوی اول اسرائیل، در دهه ۹۰ میلادی، نهادهای بین‌المللی و کارشناسان حقوقی سرانجام خشونت علیه زنان را به عنوان یک دسته خاص از جنایات جنگی تلقی کردند اما چیزی که به نوشته او برای اسرائیل شوکه‌کننده بود «سکوت غیرقابل تصور و بخشش‌ناپذیر این سازمان‌ها در مواجهه با تجاوز و قتل زنان اسرائیلی» بوده است.

او تاکید کرد منظورش این نیست که «محکوم کردن خشونت جنسی حماس ناچیز یا ناکافی بوده بلکه اصلا وجود نداشته است».

بانوی اول اسرائیل همچنین تاکید کرد: «به عنوان یک زن و یک مادر، دلم با زنان و کودکان غزه است که از عواقب جنگ آغاز شده به دست حماس رنج می‌برند. من معتقدم آن‌ها مستحق کمک و حمایت هستند اما این به معنای پاک شدن جنایات تروریست‌های فلسطینی در روز هفتم اکتبر نیست.»

پیشتر و در روز دوشنبه اول آبان ماه، ارتش اسرائیل برنامه‌ای مخصوص خبرنگاران در پایگاه نظامی گلیلات برگزار کرد و ویدیوهای به دست آمده از حمله حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) را برای حاضران به نمایش گذاشت.

این ویدیوهای خشن، سرشار از جنایات نیروهای حماس علیه کودکان، زنان و مردان بودند.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

هفتم دسامبر، شب شعرخوانی شعرای ایران، افغانستان و انگلیسی در لندن

Read Next

جنگل های زیبای هیرکانی امسال نیز گرفتار آتش سوزی شده و گناه را باز هم به گردن افراد بیرون از حکومت انداخته اند.