• September 16, 2024

بیانیه ۲۳ سازمان سیاسی:‌ ضرورت پذیرش رهبری شاهزاده رضا پهلوی

ضرورت پذیرش رهبری شاهزاده رضا پهلوی

ملت عزیز و دردمند ایران! هموطنانی که نجات میهن از چنگال خونین رژیم جمهوری اسلامی را ضروری می‌دانید.

‎ما، سازمان‌های امضاءکننده این سند، با توجه به اینکه رژیم ایران‌ستیز و غیرقانونی “جمهوری اسلامی” میهن عزیزمان را اشغال کرده و از روز نخست بهترین فرزندان ایران را که برای رهایی میهن و بهروزی تمامی ما با دست خالی به خیابان آمده‌اند تا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند، به خاک و خون کشیده و داغ بر دل همه ایرانیان گذاشته است؛ و نیز با توجه به اینکه رهایی میهن و حفظ جان هم‌میهنان و مبارزین داخل کشور ضروری‌ترین امر‌ ملی است، فارغ از تفاوت نگاه‌های سیاسی دریافته‌ایم که جز از راه گزینش، پذیرش و اعلام صریح و علنی رهبریِ شخصیتی که بتواند بی هیچ چشم‌داشتی برای خود، کشتی مبارزه با رژیم اسلامی را به بندرگاه پیروزی هدایت کند، راه دیگری نداریم.

‎ما چنین رهبری را، در وجود شاهزاده رضا پهلوی به عنوان برجسته‌ترین، شناخته شده‌ترین، و قابل اعتمادترین فردی که دست روزگار او را همچون سرمایه‌ای ارزشمند برای ملت ایران به ودیعه نهاده است، یافته‌ایم.

‎ما شاهد بوده‌ایم که او همیشه تاکید کرده که نوع حکومت آینده ایران را، نه اپوزیسیون داخل و خارج، که ملت ایران در همه‌پرسی و انتخابات آزاد و منصفانه معین خواهد کرد. در نتیجه، تا سرنگونی کامل جمهوری اسلامی، هر کشاکشی در مورد نوع حکومت و جزئیات سیستم مدیریت کشور در آینده، تنها به عقب انداختن پیروزی انقلاب ملی و ادامه دردناک حاکمیت رژیم اسلامی بر کشورمان خواهد انجامید.

‎شاهزاده رضا پهلوی شخصیتی است که با ازخودگذشتگی توصیف ناپذیر، تمام عمر خود را وقف مبارزه با رژيم “جمهوری اسلامی” کرده و در این راه دشوار، همه امکانات خود را در طبق اخلاص نهاده است تا بتواند گذار از رژیم اسلامی به حکومتی سکولار دموکرات را ممکن سازد.

شاهزاده رضا پهلوی با خویشکاری بی‌وقفه در ۴۴ سال گذشته نشان داده است که تنها فردی‌ست که دارای شأن و شایستگی رهبری انقلاب ملی ایران و هدایت دوره گذار می‌باشد.

از جمله ارزش‌ها و دغدغه‌های مشترک شاهزاده رضا پهلوی با ملت ایران، تعلق خاطر ایشان در طی مدتی بسیار طولانی به ایران و ایرانی، ارزش‌های تاریخی، تمدن و فرهنگ ملی، آزادی‌خواهی، قانونمداری، عدالت‌طلبی و دستیابی ملت ایران به رفاه و سرفرازی بوده است.

شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت‌های مختلف نشان داده که شریک آلام خانواده‌های داغ دیده و رنج مردم ایران است.

ایشان همواره مدافع سر سخت تمدن و فرهنگ و حافظ ملت و خواهان صفوف فشرده ایرانیان برای حفظ ایران بوده است.

او همیشه در جهت نجات میهن برای ایجاد رابطه با موافقان، منتقدان، و حتی مخالفان پیش‌قدم شده است و در هر شرایطی بردبار و متین در قامت رهبری استوار ظاهر شده است.

شاهزاده رضا پهلوی با احاطه کامل بر سیاست‌های جهانی بهترین سفیر ملت ایران برای انتقال پیام آزادی‌خواهی ملت دربند ایران بوده‌ است.

او به عنوان یک رهبر، با به رسمیت شناختن اختلافات، دایماً بر ایجاد همبستگی بین مردم با شناسایی وجوه اشتراک آنان تاکید کرده است.

بدین ترتیب، با توجه به آنچه که بعنوان شرایط یک رهبر آگاه، متعهد و ملی آمد، اعلام می‌داریم که رهبری انقلاب ملی و دوره گذار به دموکراسی در ایران را تا روز برگزاری انتخابات آزاد به دست شاهزاده رضا پهلوی می‌سپاریم و تعهد می‌نماییم که با تمام امکانات و توان خود از تصمیمات و اقدامات ایشان برای نجات ایران، پیروی و حمایت خواهیم کرد.

به یاد داشته باشیم که ما در برابر تاریخ گذشته و هرآنچه در آینده بر کشورمان خواهد گذشت پاسخگوی رفتار امروز خویشیم.

پاینده ایران

۲۴ امرداد ۲۵۸۳

سازمان‌های امضا کننده به ترتیب حروف الفبا:

۱- اتاق بازرگانی ایرانیان امریکایی ساکرامنتو – امریکا

۲- اتحادیه ایرانیان برای دمکراسی در ایران – امریکا

۳- انجمن آپادانا – انگلستان

۴- انجمن احترام به دمکراسی در ایران – اتریش

۵- انجمن ایرانی امریکائیان میهن پرست – امریکا

۶- باهماد آناهیتا – ایتالیا

۷- برای آزادی – اتریش

۸- پشتیبانان اتحادیه ملی برای دمکراسی در ایران – امریکا

۹ – جمعیت جمهوری خواهان حامی شاهزاده رضا پهلوی

۱۰- جنبش همبستگی ملی ایرانیان اتریش – اتریش

۱۱- حزب ایران نوین

۱۲- حزب پان ایرانسیت شاخه برونمرز – امریکا

۱۳- حزب پان ایرانیست شاخه درونمرز – ایران

۱۴- سازمان سیاسی فرهنگی ایران پاد – امریکا

۱۵- سازمان صدای ایران – امریکا

۱۶- سازمان همایش رهایی – انگلستان

۱۷- سازمان همبستگی ایرانیان کانادا – کانادا

۱۸- کانون همبستگی برای ایرانی آزاد اسلو – نروژ

۱۹- گروه پیام – آلمان

۲۰- گروه ماموریت برای وطنم – کانادا

۲۱- گروه همراه شو – گرجستان

٢۲- موسسه ترویج جامعه باز – آلمان

٢۳- نهاد پادشاهی – انگلستان

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

مرمت آرامگاه کوروش بزرگ همزمان با نزدیک شدن روز کوروش

Read Next

تخت جمشید:‌ اثر هربرت کریم مسیحی