تدارکات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری حکومت اسلامی برای نمایشگاه 23 بهمن

مطالب زیر از قول معاون گردشگری«علی اصغر شالبافیان» در سه شنبه هفدهم بهمن ماه به خبرنگاران گفته شده است. این ها را داشته باشید و ببنیم که ۲۳ تا ۲۶ بهمن چگونه نمایشگاهی خواهد بود:

معاون گردشگری از برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه خبر داد. قرار است این نمایشگاه با حضور دبیرکل سازمان گردشگری سازمان ملل متحد و نمایندگان ۱۲ کشور، که ایران با بیشتر آن‌ها به تازگی لغو روادید کرده است، افتتاح شود. نخستین روز این نمایشگاه ویژهٔ متخصصان و فعالان گردشگری خواهد بود و ۳ روز بعدی به بازدید مردمی و عمومی اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست خبری که سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت فرارسیدن زمان برپایی این نمایشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری از منظر استقبال فعالان گردشگری و مختص فعالان گردشگری است. هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران امسال قرار است در ۲۰ سالن و در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع برگزار شود، که در نصف این فضا بیش از ۹۰۰ غرفه برپا می‌شود.

او اضافه کرد: از این ۲۰ سالن، ۹ سالن به فعالان گردشگری استان‌ها، ۹ سالن به دانش‌بنیان‌ها، یک سالن به مشارکت‌کنندگان خارجی و یک سالن به گردشگری سلامت اختصاص یافته است. بخش گردشگری سلامت نیز با مشارکت بیمارستان‌های دارای IPD است.

معاون گردشگری افزود: برای استان‌ها، تم و موضوع‌های مشخصی درنظر گرفته شده است. تأکید جدی نمایشگاه نیز روی همکاری‌های منطقه‌ای و استان‌های زاگرس‌نشین، محور غرب، استان‌های شمال غرب و محور شرق است.

شالبافیان، حضور گروه‌های آئینی و خوراک را از جذابیت‌های نمایشگاه امسال معرفی کرد و گفت: در سه سالن نمایشگاه ظرفیت‌های حوزه خوراک به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: یکی از جلوه‌های نمایشگاه امسال، سرمایه‌گذاری است و بیش از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری نیز در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

به گفته معاون گردشگری، روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا از جمله کشورهای حاضر در نمایشگاه امسال هستند، که افزون بر این‌ها گروه‌ها و شرکت‌های گردشگری از شهرهای مسکو، کازان و سن‌پترزبورگ و از کشورهای مالزی، تاجیکستان اندونزی، تایلند، عراق، تونس و ازبکستان به عنوان بازدیدکننده حضور خواهند داشت.

*جزئیات نمایشگاه گردشگری و سفر ۲۰ اینفلوئنسر به ایران

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

آقای دریایی خشم امثال شما، عشق به ایران را بیشتر در من شعله ور می سازد – شکوه میرزادگی

Read Next

اعتراض به عمامه برسر نظامیان ایرانی، به جای کلاهخود در سریال اسکندر