توجیه و آموزش»در معنای حکومت اسلامی: آزار و شکنجه و مرگ»

 

در پی سکته مغزی و قلبی مهسا امینی «مرکز پلیس امنیت اخلاقی» پلیس تهران در اطلاعیه ای بدرفتاری و آزار و شکنجه با او را رد کرد و آن را «اخبار و ادعاهای رسانه های معاند» خواند.

در اطلاعیه پلیس حتی نامی از مهسا امینی برده نشده و فقط نوشته شده: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش های پلیس هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار سکته قلبی شد»

مهسا امینی، بیست و دو ساله اهل سنندج که اخیر با خانواده اش برای سفری به تهران آمده بود،  روز سه‌شنبه 22 شهریور حوالی ساعت شش عصر در بزرگراه شهید حقانی تهران در حالی که همراه برادرش بوده توسط گشت ارشاد دستگیر می‌شود. دو ساعت بعد او در بیمارستان کسری بستری می‌شود و پزشکان به خانواده‌اش گفته‌اند که دچار سکته مغزی و قلبی شده و مغزش دیگر هشیار نیست.

کیارش امینی برادر مهسا به ایران وایر گفته است که در بیمارستان با چشمان خودش دیده که صورت مهسا ورم کرده و پاهایش کبود است

باید توجه داشت که روزانه صدها دختر و زن در سراسر ایران به وسیله « پلیس امنیت اخلاقی» بازداشت می شوند و معلوم نیست که چه بر سر آن ها می آید چرا که پس از آزادی جرات گفتن ندارند.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

مهسا را کشتند، اپوزیسیون ایران متحد شوید ـ دکتر جلال ایجادی

Read Next

جنبش شهریور انقلاب نیست، جنبشی رهایی بخش است، رویاروی استعمار مذهبی ـ شکوه میرزادگی