جامعه جهانی بهائی خواستار توقف نفرت پراکنی حکومت اسلامی علیه بهاییان شد

جامعه جهانی بهائی خواستار توقف نفرت پراکنی حکومت اسلامی علیه بهاییان شد

دفتر جامعه جهانی بهائی در ژنو روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به کارزار نفرت‌پراکنی حکومت ایران علیه بهائیان این کشور واکنش نشان داده و خواستار بازخواست مقامات ایران شده است. در این بیانیه با اشاره به شدت گرفتن نفرت‌پراکنی پروپاگاندای حکومت علیه جامعه بهائی ایرانی نسبت به احتمال افزایش سرکوب بهائیان ابراز نگرانی شده است.

بر اساس این بیانیه اخیرا حکومت ایران و نهادهای وابسته به آن استراتژی غیرانسانی جلوه دادن جامعه بهائی را از طریق صدها وبسایت، صفحات اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و اتاق‌های کلاب هاوس در پیش گرفته‌اند.

بهائیان به عنوان بزرگ ترین اقلیت دینی غیرمسلمان در ایران، در چهار دهه گذشته با آزار و سرکوب حکومت جمهوری اسلامی روبرو بوده اند. محرومیت از تحصیل در دانشگاه ها و داشتن مشاغل دولتی، محرومیت از برگزاری مراسم مذهبی، بازداشت، زندان و اعدام از جمله مواردی هستند که جامعه بهائی ایران در چهار دهه گذشته متحمل شده است.

دیان علائی، نماینده جامعه جهانی بهائی در سازمان ملل متحد در ژنو، ابراز نگرانی کرده است که «افزایش نفرت پراکنی و دروغ پراکنی فزاینده علیه بهائیان، افزایش شدید سرکوب آنها را در پی داشته باشد.»

*****

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

جشن ملی تیرگان خجسته باد

Read Next

دلیل کمبود آب شرب