جان باختن بکتاش آبتین، نویسنده آزادی خواه زندانی

 

بکتاش آبتین شاعر، نویسنده و فیلمساز آزادی خواه زندانی، به دلیل مبتلا شدن به کرونا و اقدام دیرهنگام مسئولین برای بردن او از زندان به بیمارستان درگذشت. از چندین روز قبل تلاش هایی مردمی برای نجات او و انتقال اش به بیمارستان انجام شده بود اما مسئولین زندان آنقدر صبر کردند که او دیگر نفسی برای زنده ماندن نداشت.

کانون نویسندگان ایران روز شنبه، ۱۸ دی‌ماه، در بیانیه‌ای کوتاه خبر داد که بکتاش آبتین، نویسنده و شاعر زندانی، در بیمارستان ساسان تهران جان باخته است.

کانون در بیانیه خود نوشته است: «بکتاش آبتین (۱۴۰۰- ۱۳۵۳)، شاعر، فیلمساز و عضو پایدار و برجسته‌ کانون نویسندگان ایران که جان شیرین خود را فدای آزادی کرد، از میان ما رفت»

بکتاش آبتین با اتهاماتی بی پایه چون حضور بر مزار جان‌باختگان قتل‌های زنجیره‌ای و  فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به شش سال زندان محکوم و از پنجم مهر ۱۳۹۹ و در اوج بحران شیوع کووید ۱۹ برای اجرای حکم خود به زندان اوین منتقل شد.

از بکتاش آبتین، چند مجموعه شعر منتشر شده از جمله  «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «خلوت»، «پتک» و «در میمون خودم پدربزرگم».

یاد و نام عزیزش روشن باد

 

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

معدن داران وابسته به قدرت، سنگ نگاره ها و منظر کم نظیر فرهنگی تیمره را ویران می کنند

Read Next

مکانیسم های حقوقی جدید آب و محیط زیست در حکمرانی های جدید