جواد روحی، یکی از معترضین حکومت اسلامی در زندان جانش را از دست داد

امروز صبح خبر رسید که جواد روحی یکی از معترضین جنبش زن زندگی آزادی در زندان زندگی را بدرود گفت.

چند تن فعالین حقوق بشر و برخی از افراد خانواده او، معتقدند که جواد روحی کشته شده است.

با توجه به جنایاتی که از شهریور گذشته تا کنون در خیابان ها و زندان های رژیم انجام شده، احتمال کشته شدن او به دست مامورین بعید به نظر نمی شد.

قوه قضاپیه گفته است که:‌ جواد روحی صبح پنجشنبه دچار «تشنج» شده و به بیمارستانی در نوشهر منتقل شد، اما با بی‌نتیجه بودن اقدامات درمانی درگذشت.

روابط عمومی زندان نوشهر گفته است که دوربین‌های مداربسته زندان و وسایل شخصی جواد روحی، از جمله یادداشت‌ها و دارو‌های او بررسی خواهد شد و همچنین پیکر او برای کالبدشکافی و آزمایش سم‌شناسی به پزشکی قانون فرستاده شده است.

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان گفته است که:

«بر اساس گزارش‌های رسیده پیکر جواد روحی بعد از کسب ‘تعهد’ برای ساکت ماندن و گرفتن امضا از خانواده به آنان تحویل داده شده. گزارش‌ها حاکی از آن است که چند نفر نیروی امنیتی در منزل جواد روحی مستقر شده و خانواده را تهدید می‌کنند که در صورت گفتگو با رسانه‌ها یا اظهارنظر در این باره پیکر او را با خود می‌برند.»

در این گزارش آمده است که «مراسم خاکسپاری جواد روحی، امروز، پنج‌شنبه ۹ شهریور در روستای کیلکان آمل انجام شد. فقط اعضای درجه اول خانواده اجازه حضور در خاکسپاری را پیدا کردند و ۱۵ مامور امنیتی نیز آنها را تحت کنترل داشتند.»

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

برنامه ای از علیرضا میبدی به مناسبت سالگرد کشته شدن مهسا، جنبش زن زندگی آزادی، و لزوم آلترناتیو برای به ثمر رسیدن این جنبش

Read Next

در کشاکش دلقکان و دَدَان – طاهره بارئی