حکومت پس از یک هفته سکوت درباره مرگ آرمیتا گراوند، اجازه خاکسپاری او را در روز کوروش بزرگ صادر کرد

جو امینیتی شدید در خاکسپاری آرمیتاژ گراوند

امروز هفتم آبان ۱۴۰۲ مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند با حضور اعضای خانواده و جمعیتی بزرگ  و در میان جو شدید امنیتی  در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

آرمیتا گراوند، دانش‌آموز نوجوان اهل کرمانشاه و ساکن تهران، پس از آن‌که روز نهم مهر بدون بر سر داشتن حجاب اجباری وارد قطاری از متروی تهران شد، به گفته یکی از خبرنگاران خارج کشور در توپیتر: «طبق اخباری که به دستم رسیده یک دختر دبیرستانی را امشب به بیمارستان فجر نیرو هوایی بردن که همراه با دوستانش در مترو مقنعه نداشته و مامورها به آن‌ها گیر می‌دهند و دختر را هُل می‌دهند و سرش به آهنی برخورد می‌کند و بیهوش می‌شود. فعلا گویا اجازه نمی‌دهند کسی در بیمارستان به او نزدیک شود»

آمنه‌سادات ذبیح‌پور، که به «مامور – خبرنگار» شهرت دارد،در برنامه ای از صداوسیما در اظهاراتی مدعی شده که قطار متروی حامل آرمیتا گراوند از سری ۱۰۰ بوده که در داخل آن دوربین قرار نداشته و امکان پخش تصاویر داخل واگن قطار وجود ندارد.

آرمیتاژ یک ماه (زیر پوشش ماموران امنیتی) در کما بود. هفته پیش گزارش هایی از مرگ او منتشر شد ولی حکومت اسلامی تا یک روز قبل از روز کوروش بزرگ (ششم آبان) اجازه انتشار خبر مرگ او را ندادند و خاک سپاری را برای هفتم آبان، روز کوروش  بزرگ گذاشتند.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

کوروش از کجا آمده؛ استوره یا واقعیت؟ گفتگوی دکتر محسن بنایی و آرمین لنگرودی دو پژوهشگر تاریخ و دین شناسی – بخش دوم

Read Next

شاهزاده رضاپهلوی در روز کوروش و در مراسم رونمایی از مجسمه او:‌ جوانان ایران با الهام از کوروش برای بازپس گیری ایران با تاریکی می جنگند