حیرت وزیر میراث فرهنگی از ویرانی های میراث فرهنگی! ـ شهرام صداقت

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دولت رییسی که چند ماهی ست مشغول کار شده، با دیدن ابنیه تاریخی در همین مدت کوتاه پس از انتشار ویدئویی به نام «میراث فراموش شده» گفته است که: «بخش قابل توجهی از میراث ارزشمند ما در حال نابودی کامل است»*

در طی چهل سال گذشته ما، مرتب دیده ایم که هر رییس جمهور تازه ای که می آید رییس سازمان و یا وزیر میراث فرهنگی اش با ناراحتی می گوید: «قبلی ها خوب کار نکردند» و  پس از چندی خودش بدتر از قبلی ها می شود. به طوری که در دوران روحانی وزرایش روی قبلی ها را چنان سفید کردند که کسی دلش نمی آمد مثلا به احمدی نژاد لعنت بفرستد. اما این آقای ضرغامی گویی که یا از خوابی چهل ساله بیدار شده، یا بیماری فراموشی گرفته و یا ختم همه ی آن روسا و وزاریی ست که میراث فرهنگی ایران را به قول «بهشتی» به اندازه هزار سال ویران کردند.

فقط نگاه کنید به برخی از فعالیت ها و مشاغل عزت الله ضرغامی از ابتدای انقلاب تا کنون:

یکی از دانشجویان پیرو خط امام در زمان اشغال سفارت آمریکا، عضو سپاه پاسداران، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد، معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ، معاون وزیر دفاع دولت هفتم، ده سال رییس سازمان صدا و سیما، و تا همین سال 1400 عضو شورای عالی انقلاب اسلامی.

حالا ایشان با آن گذشته اش، که نشان از همنشینی با بزرگان حکومت دارد، و روز و شب در مرکز خبرهای محرمانه و غیر محرمانه قرار داشته اولا گرفتار حیرت از این همه ویرانی شده و بعد هم برای پاک کردن روسای قبلی می گوید:

«به نظر می آید به دلایل مختلف و برخی سوءتفاهم‌ها کارها نیمه‌کاره رها شده و جسارت تصمیم‌گیری از مدیران مربوطه سلب می شود».

یعنی ایشان تا به حال نفهمیده که آن مدیرانی که کارها را نیمه تمام رها کرده اند و یا جسارت تصمیم گیری را از آن ها گرفته اند، و یا خودشان به بهانه عمران و آبادانی میراث های فرهنگی را ویران کرده اند، اطاعت امر کرده اند؟ امری که به طور روزمره و از ابتدای انقلاب تا کنون از سوی خیل آیت الله ها از رهبر معظم اش گرفته تا رییس جمهور و تا نمایندگان رهبر و امام جمعه و غیره و غیره مستقیم و غیر مستقیم به آن ها ابلاغ می شده و آن ها چون بی وطن و بی اخلاق بوده اند، مجری اوامر ویرانگرانه بوده اند؟

واقعا کدام آدم ساده یا احمقی سخنان این جناب وزیر را می تواند باور کند؟

——————————————————–

*اظهارات ضرغامی درباره نابودی میراث فرهنگی

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

صدها هزار تن از مردم اصفهان به پشتیبانی کشاورزان اصفهان

Read Next

جایزه «شجاعت زیر آتش» بنیاد مگنیتسکی در زمینه حقوق بشر برای نازنین زاغری ، زندانی حکومت اسلامی