خداحافظی وریا غفوری، یکی از پهلوانان بزرگ ورزش ایران، و ادای احترام به او

 

دو روز قبل از فینال جام حذفی، وریا غفوری، در اینستاگرام خود اعلام کرد که در روز بازی دربی در استادیوم فوتبال شرکت کرده و با فوتبال و هوادارانش خداحافظی خواهد کرد، به گزارش برخی از خبرگزاری ها ماموران از ورود وریا به استادیوم جلوگیری کردند با این حال حاضرین در استادیوم در دقیقه بیست و یکم به مدت یک دقیقه با فریادها و شعارهای خود به قهرمان بزرگ شان ادای احترام کردند.

خبرگزاری های حکومتی این خبر را منتشر نکردند و تلویزیون حکومت اسلامی در یک دقیقه ای که مردم برای وریا شعار می دادند، صدای تلویزین را قطع کرد.

 

نوشته وریا غفوری در اینستاگرام:

« سلام به مردم عزیز ایران بنا نداشتم در شرایط کنونی به استادیوم فوتبال بروم اما تصمیم گرفتم از فرصت ناب بازی بزرگ دربی برای وداع با فوتبال و هواداران عزیز تیم محبوبم استقلال استفاده کنم و امروز به استادیوم بروم.

بنده خوشبختم که در حضور هواداران عاشق فوتبال ( استقلالی های عزیز و هواداران محترم تیم رقیب ، پرسپولیس ) که تمام سرمایه این ورزش هستند و به فوتبال و فوتبالیست اعتبار بخشیده اند حضور یابم و از دنیای حرفه ای فوتبال به عنوان بازیکن حرفه ای خداحافظی کنم.»

 

وریا غفوری همراه با علی دایی و علی کریمی از معدود ورزشکاران ایرانی بودند که در جریان انقلاب ملی ایرانیان (رسم پهلوانی به جای آوردند) و به طور علنی در رویارویی با بیداد و کشتار جوانان،  کنار مردم ایستادند.

وریا غفوری مدتی هم در بازداشت و زندان بود، از تیم محبوبش استقلال نیز اخراج شد؛ و حتی ممنوع التصویر شد.

 

 

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

نشست ادبی و فرهنگی به مناسبت انتشار پنج کتاب تازه محمد جلالی (م. سحر)

Read Next

ترس عاقلانه و یافتن راه حل های بهتر برای مبارزه