خسرو رهنما، زندانی سابق با گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت است.

خسرو رهنما، زندانی سیاسی سابق با گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری کماکان در بند هشت زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. روز یکشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خسرو رهنما، زندانی سیاسی سابق کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع به هرانا گفت: “آقای رهنما روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند هشت این زندان منتقل شد. روز یکشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی سابق در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار خواهد شد.”

چندی پیش کیفرخواست پرونده خسرو رهنما صادر و پرونده وی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد. به گفته یک منبع مطلع، همزمان پرونده دیگر وی بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و همکاری با گروه های مخالف نظام” که منجر به صدور حکم پنج سال حبس و دو سال تبعید شده بود، مورخ پنجم اردیبهشت ماه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین ارجاع داده شد.

وی بامداد یکشنبه بیست و یکم اسفند ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد.

خسرو رهنما، ۶۳ ساله پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

در آخرین مورد او در تاریخ ششم شهریورماه سال گذشته، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آقای رهنما نهایتا اوایل آبان ماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از این زندان آزاد شد.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

رضا محمدحسینی زندانی سیاسی سابق دوازده روز است که دوباره دستگیر شده

Read Next

تجمع اعتراضی ایرانیان و فرانسویان برای نجات توماج صالحی از زندان