بیانیه بنیاد میراث پاسارگاد ـ خطر ویرانی آرامگاه کوروش بزرگ از سوی حکومت اسلامی

خطر ویرانی آرامگاه کوروش بزرگ از سوی حکومت اسلامی

در پی گفته های غیر مسئولانه ی عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری حکومت اسلامی، برای زدن چاه، دکل و ساختن بناهای دو طبقه در حریم آرامگاه کوروش بزرگ، صدای اعتراض مردمان فرهنگ دوست از گوشه و کنار ایران برخاسته است.

ضرغامی، این وزیر بی فرهنگ حکومت اسلامی به صراحت اعلام کرده است که:

« مردم شهر پاسارگاد به‌خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی‌توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند. من باید این مشکل را حل کنم. یک مقدار انقباض قوانین حریم‌ها را بردارم»

همزمان براساس گزارش های همراهان بنیاد میراث پاسارگاد از ایران، مردمان فرهنگ دوست استان فارس، همراه با کشاورزان منطقه ی پاسارگاد در تدارک سازماندهی تظاهراتی آرام علیه گفته های وزیر فر هنگ حکومت اسلامی هستند.

گفته های ضرغامی علاوه بر این که نشاندهنده ی قصد حکومت اسلامی برای ویرانی آرامگاه کوروش است؛ از نظر قانون حفظ میراث فرهنگی جهانی و قوانین یونسکو، و سازمان ملل متحد نیز غیرقانونی می باشد.

بنیاد میراث پاسارگاد اعلام می دارد که آرامگاه کوروش بزرگ، به اتفاق آرا در فهرست میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده، و در واقع اکنون متعلق به همه ی مردمان جهان است و هیچ حکومتی اجازه دستبرد و یا ویرانگری در حریم آن را ندارد. و طبیعی ست  که این بنیاد با همه ی قوا، و با گرفتن کمک از همه ی سازمان های فرهنگی و حقوق بشری مقابل این اقدام خواهد ایستاد

با مهر و احترام

شکوه میرزادگی سخنگوی بنیاد میراث پاسارگاد

savepasargad.com

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

ایرانیان خارج از کشور، خود را برای بزرگداشت “روز کوروش بزرگ” در سراسر جهان آماده می کنند

Read Next

چرا سکولارها کورش بزرگ را گرامی می دارند؟ـ دکتر اسماعیل نوری علا