• September 16, 2024

روز جهانی بزرگداشت اعمال خشونت آمیز براساس دین و عقیده، و بی توجهی به آن چه در ایران می گذرد

 

امروز ۲۲ آگوست روز جهانی بزرگداشت قربانیان اعمال خشونت آمیز بر اساس دین یا عقیده است

آزادی عقیده و بیان، حق تجمع مسالمت آمیز و حق آزادی تشکل به یکدیگر وابسته، مرتبط و تقویت کننده متقابل هستند. آنها در مواد 18، 19 و 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر گنجانده شده اند. حفظ این حقوق نقش مهمی در مبارزه با انواع نابردباری و تبعیض مبتنی بر مذهب یا اعتقاد دارد.

بحث آزاد، سازنده و محترمانه عقاید و نیز گفتگوهای بین مذهبی، ادیان و بین فرهنگی در سطوح محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی می تواند نقش مثبتی در مبارزه با نفرت، تحریک و خشونت مذهبی داشته باشد.

علاوه بر این، اعمال حق آزادی عقیده و بیان و احترام کامل به آزادی جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات می تواند نقش مثبتی در تقویت دموکراسی و مبارزه با عدم تحمل مذهبی داشته باشد.

آزادی مذهب یا عقیده آزادی عقیده و بیان، حق تجمع مسالمت آمیز و حق آزادی تشکل به یکدیگر وابسته، مرتبط و تقویت کننده متقابل هستند. آنها در مواد 18، 19 و 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر گنجانده شده اند. حفظ این حقوق نقش مهمی در مبارزه با انواع نابردباری و تبعیض مبتنی بر مذهب یا اعتقاد دارد.

متاسفانه به نظر می آید که سازمان ملل و دولت های جهانی توجه چندانی به آنچه که در ایران می گذرد ندارند. و اهمیتی به این همه شکنجه و قنل و اعدام که بیشترین آن در ارتباط با مذهب و عقیده است را نمی دهند..

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

گفتگوی علیرضا میبدی با شهران طبری و شکوه میرزادگی درارتباط با کتاب «پسر نوش آفرین»

Read Next

دعوت عوضی رضاصالحی امیری، وزیر تازه میراث فرهنگی از دلدادگان تمدن و فرهنگ و هنر ایران