بیانیه بنیاد میراث پاسارگاد: ستیز با زبان فارسی یا کمک به آموزش زبان مادری

بیانیه بنیاد میراث پاسارگاد در ارتباط با اقدام برخی از رسانه های فارسی زبان

این روزها تلاش مشترک «بی‌بی‌سی»، «ایران‌اینترنشنال»، «العربیه» و چند رسانه ی دیگر برای راه‌اندازی کارزاری ظاهرا «ضد زبان فارسی»، با عنوان «منو فارسی» با واکنش‌های تندی از سوی بسیاری از ایرانیان همراه بوده است.
این رسانه ها به یکباره با هشتگ «منو فارسی»  خواست ایرانیانی را که زبان مادری شان غیر از فارسی ست، و می خواهند آموزش زبان مادری شان را نیز داشته باشند. به عنوان «مشکل وجود زبان فارسی» مطرح کرده  اند؛ به طوری که برخی معتقدند که  این رسانه ها به دلایلی ناروشن «قصد دارند به نوعی بحران و تفرقه راه بیندازند»
روشن است که برای ایرانی ها فارسی فقط یک زبان نیست بلکه هویت و نماد فرهنگ و تمدن آن هاست؛ فرهنگ و تمدنی که قرن هاست برای حفظ آن کوشیده اند، و به ويژه در این روزگاری که حکومت اسلامی با فرهنگ ایرانی آن ها سر ستیز و ناسازگاری دارد؛ چنین برخوردهای بی جایی را نمی توانند تحمل کنند.
این رسانه ها باید بدانند که ستیز با زبان فارسی راه حل درستی برای ارج گذاشتن به زبان های دیگر ایرانی نیست. زبان هایی که قرن ها در کنار هم به شکلی مسالمت آمیز رشد کرده اند و رنگارنگی زیبای فرهنگ ایرانی را به نمایش گذاشته اند.
شکوه میرزادگی
از سوی بنیاد میراث پاسارگاد

چهارم فوریه 2022

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

سخنرانی دکتر ماشاالله آجودانی درباره بوف کور صادق هدایت ـ ویدئو

Read Next

شهادت یک افسر ارشد سپاه پاسداران در دادگاه بین المللی مردمی