سیاست های شیطنت آمیز رژیم اسلامی در خاورمیانه، ممکن است جهان را در پرتگاه جنگ جهانی سوم قرار دهد – ناخدا محمد فارسی

بسیاری از مردم جهان بویژه مردم خاورمیانه دریافته اند که اگر وضعیت بهمین روند ادامه پیدا کند، امکان نابودی اسرائیل نا محتمل نمیباشد. باید به این حقیقت واقف بود که تا کنون اسرائيل تعادل قوا در منطقه را حفظ کرده است، اما اکنون خود با خطر نابودی روبرو است. کشور اسرائيل از نظر وسعت ارضی و جمعیتی در مقایسه با کشورهای خاورمیانه چندان بزرگ نیست، درحالیکه تمام مرزهای آن را نیروهای مخالف که بدنبال نابودی آن هستند محاصره کرده اند. از غرب سازمان حماس و جهاد اسلامی فلسطین، از شمال حزب الله لبنان، از شرق حزب الله سوریه همراه با نیروهای نیابتی رژیم اسلامی ایران که چهاردهه است شعار نابودی اسرائيل را سر داده است. از طرف جنوب هم اگر وضعیت آرام است اما امکان بروز خطر وجود دارد، از جمله کشور اردن و مصر که با توجه به وضعیت اقتصادی و رعایت مناسیات سیاسی میتوانند در کوتاه مدت تغییر سیاست داده، دشمن اسرائيل شوند و نیروهای نظامی خود را در مرزهای اسرائیل مستقر نمایند. برابر با اطلاع از سازمان های اطلاعاتی از جمله موساد کشورهای اطراف اسرائيل لااقل بیش از ۲۰۰ هزار راکت، موشک از نوع کروز و بالیستیکی، پهپاد انتحاری، ذخیره و برای پرتاب به شهرهای اسرائيل آماده اند، افزون براین، رژیم اسلامی ایران امکانات تولید این سلاح ها را در غزه، لبنان، عراق، سوریه و یمن ایجاد کرده که توسط مستشاران سپاهی سرپرستی و بیشتر عملیات میدانی آنها توسط نیروی قدس سپاه پاسداران اداره می شود.

نزدیک به چهار ماه  است که از حمله جنایتکارانه حماس و جهاد اسلامی در روز ۷ اکتبر به اسرائيل میگذرد، تصور برآن بود همچون درگیریهای پیشین، اسرائيل قادر باشد ظرف چند هفته کشور غزه را اشغال نموده و خطر نابودی را برطرف کند. ولی اینگونه نشده. حماس نه تنها نابود نشده، بلکه برای آتش بس و پایان جنگ مورد مذاکره است و شرایط اعلام میکند. آقای بلینکن وزیر خارجه آمریکا با رفتن به مصر، قطر، عربستان سعودی و اسرائیل به نحوی کوشش دارد اسرائيل را مجاب به قبول آتش بس کند. دولت آقای بایدن لبه پرتگاه بودن اسرائیل را می بیند، ولی بدلایل و مشکلات دیگری که رژیم اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده همان استراتژی دیپلماسی شکست خورده چهل ساله مماشات با رژیم اسلامی را دنبال کرده و ادامه میدهد. اگر جهان آزاد غرب بویژه آمریکا تصور دارند که حتی بتوان با قربانی کردن اسرائیل ارامشی در جهان برقرار کرد، سخت در  اشتباه اند. آمریکا با تجربه حملات به برجهای دو قلو (اقتصادی) نیویورک، شکست در اشغال کشورهای افغانستان، عراق، سیستم اطلاعاتی عریض و طویل سیا باید بخوبی بداند که حرکت اسلام سیاسی با شکست اسرائیل در خاورمیانه به اتمام نخواهد رسید و باید منتظر اشغال جهان آزاد توسط اسلامیست های افراطی مانند رژیم اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی بنیاد گرا باشند.

تحلیگران بسیاری در دوران حکومت چهل ساله رژیم اسلامی یادآور شده اند، آمریکا باید اشتباه سال ۱۹۷۹ انقلاب اسلامی در ایران را جبران کند. با مدارای سیاست خارجی آمریکا و ندانم کاری های دولت های برآمده از حزب دمکرات، غول اسلام سیاسی بنیاد گرا در خاورمیانه در حال رشداست،  که با توجه به اتمی شدن تجهیزات نظامی آنها غیر قابل کنترل خواهد بود، و تا ایجاد خلافت اسلامی جهانی از پای نخواهد نشست. اظهار نظر آقای بِرنز، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، که میگوید ایران بدنبال ساخت و داشتن بمب اتمی نیست تصوری بس کودکانه است. اگر تصور براین است که خمینی و خامنه ای گفته اند بمب اتمی نخواهند ساخت، اشتباه محض است. بنیاد گرایان مسلمان بویژه شیعیان،  دروغگویی (تقیه)، دورویی را از صدر اسلام به ارث برده اند و یکشبه تغییر سیاست خواهند داد.

جرمی بوان،‌خبرنگار بین الملل بی بی سی مقاله ای منتشر کرده است که بسیار قابل تأمل است، و شاید بهتر بتوان گفت جهان در لبه پرتگاه جنگ جهانی سوم قرار دارد (۱). جرمی با یکی از مرزبانان اسرائيلی که از نیروهای ذخیره در شهرک متولای اسرائيل است صحبت داشته است. وی اظهار میدارد در شهرکی زندگی میکند که از سه طرف در تیررس حزب الله لبنان قرار دارد. وی اظهار داشته از روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که نیروهای گروه تروریستی حماس با عبور از موانع مرزی از نوار غزه وارد خاک اسرائیل شدند، و در این حمله بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل که بخش عمده آنها غیرنظامی بودند جان باختند، و حدود ۲۴۰ نفر را نیز به گروگان گرفته شدند و در باریکه غزه اسیر هستند، تا کنون، اسرائيلی ها درخطر نابودی قرار دارند.  اکنون بیش از چهار ماه است که اسرائیل با حملات سنگین هوایی و زمینی دست به تعقیب و مجازات عاملان این جنایت زده است.

اسرائيل بدنبال نابودی حاکمیت نظامی سیاسی حماس و جهاد اسلامی در غزه بوده است که تاکنون به کشته شدن نزدیک به ۳۰ هزار فلسطینی از جمله زن و کودک بوده، ولی حماس هنوز برقرار است و پایان آن نیز نامشخص. حماس پیشنهاد یک فرآیند سه مرحله ای به مدت ۱۳۵ روز آتش بس داده است که امکان تبادل تدریجی گروگان ها را برای اسیران فلسطینی در زندان های اسرائیل فراهم کند. فهرست بلندبالایی از خواستها را مطرح کرده است. مهم ترین آن این است که در پایان آن زمان اسرائیل نیروهای خود را از غزه خارج کند و جنگ تمام شود. البته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس از دیدار با وزیر امور خارجه بلینکن همه این خواستها را رد کرده است.

سرباز ذخیره اسرائيلی اظهار داشته مردم بویژه در شمال اسرائيل در حال آماده باش همیشگی بسر می برند. وی اظهار داشته، درگیری با حزب الله لبنان اگر بوقوع به پیوندد با جنگ حماس در غزه متفاوت خواهد بود. حزب الله لبنان یک ارتش واقعی، بسیار آموزش دیده، بسیار مجهز می باشد. حزب الله در جنگ سوریه تجربه بسیار خوبی کسب کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، برای پنجمین بار به منطقه سفر داشت و نتوانست اقدامی برای کاهش بحران در خاورمیانه انجام دهد. وی در پایان ماه ژانویه، هنگامی که در کنار دبیرکل ناتو ایستاده بود، گفت:«وضعیت بسیار بی ثبات است… من می توانم استدلال کنم که ما حداقل از سال ۱۹۷۳ تاکنون وضعیتی به خطرناکی وضعیتی که اکنون در سراسر منطقه با آن روبرو هستیم ندیده ایم. و احتمالاً حتی قبل از آن.» بلینکن این سخنان را بعد از اینکه سه سرباز آمریکایی در پایگاه التنف آمریکا توسط کتائب حزب الله با حمله پهپادی انتحاری شاهد کشته شدند،‌ گفته است. منتقدان سیاست خارجی آقای بایدن می گویند اقداماتی که تاکنون انجام شده رژیم اسلامی ایران را که از حزب الله در لبنان، حوثی ها در یمن، شبه نظامیان شیعه در سوریه و عراق حمایت می کند، منصرف نکرده و نخواهد کرد. منتقدان می گویند تنها حملات نظامی به داخل ایران، میتواند تهران را مجبور کند دست از شرارت ها و حمایت نیابتی ها و متحدانش بردارد.

شاید بتوان این سئوال را مطرح کرد «چگونه جهان، اسرائيل و بویژه خاورمیانه، به این بحران خطرناک رسیده اند، و چگونه وقوع جنگ جهانی سوم را نمی توان نادیده گرفت؟». در این راستا مقاله ای در رسانه اینترنتی رادیو فردا منتشر شده، ۷ فوریه ۲۰۲۴، که بسیار جالب توجه است (۲). مقاله پیرامون ریاست جمهوری جیمی کارتر و شخصیت سیاسی وی به پنج مورد اشاره دارد. شخصیتی که از ملاک زراعت بادام زمینی به کاخ سفید راه یافت. منتقدان، او را شخصیتی که نامش با انقلات ۱۹۷۹ ایران گره خورده، شخصیتی مردد بدون ارادۀ قوی برای تصمیم‌گیری سیاسی میدانند. وی محور قوانین حقوق بشری را در کشورهای دیکتاتوری مانند ایران در صدر لیست سیاست خارجی خود قرار داده بود. کارتر اکثر تصمیم گیری های دولت خود را به اشخاصی مانند زبیگنیو برژنسکی و دیگران سپرده بود. پس از خروج از کاخ سفید کارتر اظهار داشت که اشتباه کرده بود و باید قبل از بحران انقلاب ایران ویلیام سالیوان، سفیر آمریکا در تهران، و ژنرال الکساندر هیگ دبیر(ناتو)، را اخراج میکرد. وی اقدامات سالیوان در تهران و اعزام  رابرت هایزر معاون ناتو به ایران از طرف ژنرال هیگ را خیانت اعلام داشته است. لازم است یادآور شویم که عدم اقدام و تصمیم لازم وبهنگام اشخاصی که در مناصب بالا مانند ریاست جمهوری آمریکا، قرار دارند، باعث مشکلاتی میشود که پس از اجرا غیر قابل بازگشت و بسا وضعیت جهانی (سیاسی، اقتصادی و سرزمینی)  را تغییر میدهد. مافیای جورجیا هم که کارتر همراه خود به کاخ سفید برده بود از نظر سیاست خارجی بسیار ناآگاه و کم تجربه بودند و قادر نبودند تصمیم آینده نگری داشته باشند. بحران سقوط پادشاهی ایران و وقوع انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹، امروز جهان را در پرتگاه جنگ جهانی سومی قرار داده است.

بنظر می رسد همان اشتباهات کارتر در سال ۱۹۷۹ دوباره تکرار می شود. پیام کاخ سفید که «ما جنگ با ایران نمی‌خواهیم» چه معنایی میتواند داشته باشد؟ چرا که نه؟ این سوالی است به ندرت پرسیده می شود. رژیم اسلامی ایران از نظر نظامی، قانونی، دیپلماتیک، اخلاقی و سیاسی به ایالات متحده اعلام جنگ کرده است. آنها در سال ۱۹۷۹، ۵۲ دیپلمات آمریکایی را به گروگان گرفتند، و از هر فرصتی برای حمله به اهداف آمریکا استفاده کرده اند. بیش از چهل سال است ملاهای ایران توسط نیروی های سپاه پاسداران پرچم آمریکا را لگدمال کرده اند. پس چرا نباید برعلیه تجاوز ملاهای ایران اقدام نظامی کرد؟‌ اگر بتوان بدون جنگ و خون ریزی و استفاده از ابزارهای پرهزینه و خطرناک از بروز جنگ خودداری شود، بسیار عالی. ولی ملاهای رژیم اسلامی ایران عکس آن را درخاورمیانه ثابت کرده اند؟

ملاهای رژیم اسلامی استراتژی  ایجاد جنگ های نا متعارف برعلیه آمریکا و اسرائيل را در خاورمیانه ایجاد کرده و موفق بوده اند. و بسیار هوشمندانه از سربازان و غیرنظامیان عرب، افغانی و پاکستانی بعنوان نیابتی در این جنگ نامتقارن استفاده کرده است. مؤسسه گیت استون مقاله ای منتشر کرده که در آن آمده است اقدامات ملاهای رژیم اسلامی نوعی استعمار قومی-مذهبی است و به همین دلیل است که منتقدان به طعنه می گویند که «ایران حاضر است تا آخرین مزدور عرب بجنگد (۳)»!

سیاست خارجی دولت آقای بایدن به طور قطع در خاورمیانه شکست خورده، و لازم است تغییر سیاست داده شود، سخنان آقای بایدن و وزیر خارجه آمریکا بویژه در چند روز گذشته بسیار غیرحرفه است. جملاتی مانند این که «اسرائیل در جنگ غزه زیاده روی کرده» تنها باعث تشدید بحران در خاورمیانه است. کشورهای عربی که تاکنون از ورود به جنگ غزه با اسرائيل خودداری کرده اند عدم تصمیم گیری دولت بایدن را زیر نظر دارند. با احتمال اینکه ممکن است رژیم اسلامی در این مبارزه برنده شود، بمنظور حفط منافع خود، سیاست خارجی خود را با ملاهای ایران همسو خواهند کرد. هم اکنون بطور غیرمستقیم رژیم ایران با اسرائيل عملاً درحال جنگ است،‌ سیاست نادرست آقای بایدن و قدرت رسانه ای جهان که بعضاً با دلار خریداری میشوند کپه ترازو را به نفع ملاهای ایران سنگین کرده اند. آنتی سماتیسم (یهودی ستیزی) در جهان رشد کرده است، و یهودیان در جهان امنیت ندارند.

در پایان می توان تحلیل کرد عدم تصمیم گیری جهان آزاد و دمکراتیک غرب بویژه ایالات متحده آمریکا باعث گردیده که جنگ اسرائیل در غزه به نتیجه استراتژیک خود نرسد، رژیم جنایتکار اسلامی در ایران در جنگ نامتقارن با آمریکا و اسرائيل برنده است. در صورتیکه به این استراتژی مماشات با رژیم اسلامی درایران پایان داده نشود، همانگونه که ملاهای ایران همیشه شعار داده اند «اسرائیل نابود خواهد شد»، و خلافت اسلامی با سرعت بیشتری آزادی و دمکراسی جهان را مورد تهدید قرار خواهد داد.

مردم ایران بارها خود اقدام کرده اند تا از شرّ جنایتکاران اسلامی رها شوند و بهای بسیار سنگینی هم در چهل سال گذشته پرداخته اند. متأسفانه جهان آزاد و دمکراتیک بویژه در دوران ریاست جمهوری آقای کارتر، اوباما و بایدن نه تنها حمایتی از مردم ایران نکردند بلکه با مماشات با رژیم غیرانسانی، به آن فرصت داده اند با سرکوب، کشتن، زندانی و اعدام های فرا قانونی به جنایات خود در ایران، خاورمیانه و جهان ادامه دهند. جهان آزاد و دمکراتیک باید درباره رژیم اسلامی ایران سیاست خارجی با استراتژیک روشن داشته باشد، لازم است از مبارزات مدنی مردم ایران تا عبور از رژیم اسلامی بطور جدی حمایت نماید. در غیر اینصورت باید اذعان کرد که چشم انداز «جهان در پرتگاه مهیب جنگ جهانی سوم بیش از هر زمان در افق پیدا است».

ناخدا محمد فارسی

۱۰ فوریه ۲۰۲۴

1 – https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-68231543

2 – https://www.radiofarda.com/a/five-things-you-may-not-know-about-jimmy-carter-and-his-presidency-amid-iranian-revolution/32809285.html

3 – https://www.gatestoneinstitute.org/20382/war-with-iran

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

سنگِ خارای ایران! – علی میرفطروس

Read Next

بیست و دوم بهمن ۵۶ : روز انقلاب اسلامی