شاهزاده رضاپهلوی: ما ملت ایران جز یکدیگر یار و یاوری نداریم

 

همزمان با گسترش اعتراضات به دنبال فرو ریختن برج دوقلوی «متروپل» در آبادان، شاهزاده رضا پهلوی با انتشار پیامی خواستار افزایش همبستگی مردم ایران و پشتیبانی آنها از همدیگر شد.

در پیام شاهزاده رضا پهلوی که روز پنجشنبه منتشر شد خطاب به مردم ایران آمده است: «ما ملت ایران جز یکدیگر یار و یاوری نداریم. وظیفه ملی و انسانی ما است که کنار هم بایستیم و از همدیگر حمایت کنیم.»

وی با انتقاد از دولتمردان حاکم گفت: «رژیمی که از آغاز برای امت‌سازی آمد، دشمن ملت ایران است. رهبر چنین رژیمی هم، رهبر حزب‌الله و انصارالله و جهاد اسلامی است و قاتل ملت ایران.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین با اشاره به دیگر حوادث دردناک در ایران، از عزم خود برای همراهی با مردم ایران خبر داد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «امروز مادران داغدار آبادان، همان مادران آبان هستند؛ مادران ایذه و اندیمشک و فارسان و جونقان. مادران کول‌بران کردستان و سوخت‌بران سیستان و بلوچستان؛ مادران ایران. درد آنها درد ملت ایران است. تنهاشان نمی‌گذاریم.»

این درحالی است که اعتراض‌ها به فرو ریختن برج متروپل در آبادان، همچنان در این شهر ادامه دارد و به خرمشهر و شاهین‌شهر نیز گسترش یافته است. گروه زیادی از معترضان شعارهایی علیه ارکان جمهوری اسلامی و در راستای همبستگی سر داده‌اند.

هم‌زمان، گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در اینترنت شهری و موبایل در مناطق مختلفی از ایران انتشار یافته است.

این اعتراض‌ها در حالی پنج‌شنبه پنجم خرداد به سایر شهرها کشیده شده است که شامگاه چهارشنبه معترضان پرشمار در آبادان با شعار «هم‌وطن باغیرت، حمایت حمایت» خواستار همبستگی مردم سایر شهرهای ایران شدند.

در آبادان معترضان با شعار «هیهات من‌الذله» (محال است که تن به ذلت دهیم) به خیابان آمده‌اند.

برگرفته از صدای آمریکا

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

به همت ایرانیان مقیم کانادا بازی فوتبال ایران و کانادا لغو ش

Read Next

زهرا امیرابراهیمی برنده بهترین بازیگر زن جشنواره کن: من این جا هستم اما دل من با آبادان است، بازنان و مردان ایران