مسیح علی نژاد جایزه «آکسی» یا نشان شجاعت سال 2022 را دریافت کرد

نشان شجاعت «آکسی» برای سال ۲۰۲۲ به مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و کنشگر ایرانی حقوق بشر، و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین، رسید.

مسيح علی‌نژاد در مراسم دریافت این جایزه معتبر که شامگاه پنج‌شنبه، پنجم آبان، به وقت محلی در موسسه صلح آمریکا در واشینگتن دی‌سی برگزار شد با تقدیم جایزه‌اش به زنان شجاع ایران گفت: واژه‌ آکسی به معنای «نه» است و من اینجا هستم که به رژیم مبتنی بر آپارتاید جنسیتی و خامنه‌ای و دستگاه کشتارش نه بگویم، اما این نه گفتن در امنیتِ اینجا و در احاطه محافظان کار ساده‌ای است.

او همچنین با انتقاد از زنان سیاستمدار غربی که با رعایت حجاب اجباری با مقامات جمهوری اسلامی دیدار می‌کنند گفت: «هیچ یک از آنها جرات نکردند به حجاب اجباری نه بگویند. آنها ما را رها کردند، اما برای نه گفتن به حجاب اجباری واقعا لازم نبود که مهسا امینی، نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده، سیاوش محمودی و بسیاری دیگر از نوجوانان ایرانی، نوجوانانِ نسل تیک‌تاک کشته شوند

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

شاهزاده رضا پهلوی از ایرانیان خواست در روز کوروش بزرگ، برای «یک آینده روشن» به عنوان کشور «صادرکننده اصول آزادی و حقوق بشر» با هم عهد ببندند.

Read Next

ویژگی های جنبش انقلابی «زن زندگی آزاد« ـ احد قربانی