ناصر انقطاع، نویسنده، پژوهشگر و فعال فرهنگی زندگی را وداع گفت

ناصر انقطاع، نویسنده، پژوهشگر و فعال فرهنگی  دوم ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰ خورشیدی) زندگی را وداع گفت

 

انقطاع زاده تهران بود  از چهارده سالگی نوشتن را شروع کرد. و پس از شهریور 1320 کاریکاتورها و نوشته های او در نشریات پرتیراژ روز منتشر شد. در سال های 1328-32 (در جریان جنبش ملی شدن نفت) به ملی گرایان پیوست و نشریه ای به نام پرچمدار رامنتشر کرد. او سپس در زمینه زبان پارسی و بررسی تاریخ ایران فعال شد. و نوشته های او در روزنامه های کیهان اطلاعات و رستاخیز به چاپ رسید.

همراه با انقلابیون به فعالیت پرداخت. سردبیر هفته نامه سپید و سیاه، و سپس بامشاد شد که هر دو توقبف شدند. او سپس با تنی چند از دوستانش شبنامه ای به نام «پیروزی» منتشر کرد و عملا به مبارزه با حکومت فرهنگ ستیز اسلامی پرداخت. پس از دو شماره دوستان او دستگییر و زندانی و یا تیرباران شدند و او و چند تنی توانستند از ایران بگریزند. ناصر انقطاع از آن هنگام تا پایان زندگی در تبعید و در کالیفرنیای آمریکا زیست.

در تبعید نیز او به طور مداوم  مشغول فعالیت های فرهنگی بود. ایشان انجمنی را بنام «انجمن پاسداری از زبان و فر هنگ پارسی» در آمریکابنیاد نهاد، و مدت چهار سال دبیر انجمن و سردبیر فصل نامه «پارسی نامه» بود. مدت دو سال نیز سردبیر هفته نامه ایرانشهر در لوس آنجلس بود. علاوه بر آن او به طور مرتب در برنامه های رادیو و تلویزیونی شرکت می کرد و در اپوزیسیون فرهنگی حکومت اسلامی فعال بود.

از ناصر انقطاع ده ها کتاب و صدها مقاله باقی مانده است

بنیاد میراث پاسارگاد درگذشت ایشان را به خانواده و دوستان و دوستداران شان تسلیت گفته و یادشان را گرامی می دارد.

یادشان همیشه روشن

بنیاد میراث پاسارگاد

اطلاعیه همسر و فرزندان زنده یاد ناصر انقطاع 

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

ریشه های فرهنگی و مذهبی دشمنی مسلمانان با یهودیان ـ گفتگوی منشه امیر، با دکتر محسن بنایی ـ بخش اول – دوم ـ سوم ـ چهارم

Read Next

زنانی که در اعماق تاریکی، دریچه ای به نور شده اند ـ شکوه میرزادگی