نامه سرگشاده بدری حسینی خامنه ای علیه برادرش رهبر حکومت اسلامی

فریده مرادخانی

خانم بدری حسینی خواهر رهبر حکومت اسلامی در این نامه که روز گذشته، سه‌شنبه، ۱۵ آذرماه، 1401 منتشر شد، ضمن همدردی با مادران عزادار از زمان خمينی تا دوران کنونی به بازداشت «خشونت‌بار» دخترش فریده  مرادخانی  نیز اشاره کرده است. فریده مراد خانی هفته گذشته( 27 دی ماه) بازداشت و زندانی شد. فریده در آخرین ویدیویی که پیش از بازداشت منتشر کرد، از جامعه جهانی درخواست کرده بود ارتباط خود با جمهوری اسلامی را قطع کنند.

متن نامه:

به نام پروردگار یکتا
از دست دادن فرزند و دوری از فرزند، اندوهی بزرگ برای هر مادر است. مادران بسياری در طول چهار دهه گذشته داغدار شدند. مناسب دیدم که همراه با برائت جستن از برادرم، مراتب همدردی خود را با همه مادران عزادار جنایات رژیم جمهوری اسلامی، از زمان خمینی تا دوران کنونی خلافت مستبدانه علی خامنه‌ای، اعلام دارم. من نيز چون همه مادران عزادار ایرانی در غم دوری از فرزندم هستم.

وقتی که دختر من را با خشونت دستگیر می‌کنند، مشخص است که هزاران برابر خشونت بر دختران و پسران مظلوم دیگران اعمال می‌‌دارند.

مخالفت و مبارزه خانواده ما با این نظام جنایتکار تنها چند ماه پس از انقلاب شروع شد، چرا که جنایات این نظام و سرکوب هر صدای مخالف و زندانی‌کردن فرهيخته‌ترین و دلسوزترین جوانان این سرزمین و شدیدترین شکنجه‌ها و اعدام‌های وسیع از همان ابتدا شروع شد.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

سی ام شماره آوای تبعید ويژه نامه ای در همراهی و پشتیبانی جنبش های اعتراضی در ایران امروز

Read Next

نشریه تایم: زنان ایرانی قهرمانان سال