نامه نرگس محمدی به پارلمان اروپا از زندان اوین

بنا بر گزارش «بی بی سی فارسی» نرگس محمدی در نامه‌ای سرگشاده به پارلمان اروپا، از اعضای این نهاد درخواست کرد تا ضمن حمایت از «گذار از نظام»، در اتخاذ هرگونه تصمیمی به دنبال «فشار حداکثری» به حکومت ایران و کمک به جامعه مدنی باشند.

خانم محمدی که این نامه را در زندان اوین نوشته، تاکید کرده که مردم ایران برای «پی‌ریزی حکومتی بر مبنای دموکراسی، نیازمند نهادهای مدنی و مستقل حقوق بشری» هستند.

او نوشته است: «جهان نمی‌تواند تردید کند که مردم ایران برای تحقق دموکراسی و دستیابی به زندگی انسانی، از هر ابزار، راه و تحرک اجتماعی، سیاسی و مدنی استفاده کردند و هزینه‌های سنگینی پرداختند.»

نرگس محمدی در ادامه نوشته که به رغم سرکوب و خشونت و کشتار توسط جمهوری اسلامی، «متاسفانه بسیاری از دولت‌های جهان بی‌اعتنا نسبت به حقوق و خواست مردم (ایران)، به تأمین منافع اقتصادی خود (هستند) و حقوق بشر به عنوان امری دست چندمی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی تلقی شده است»

در انتها بی بی سی می نویسد: «کشورهای اروپایی از سوی مخالفان جمهوری اسلامی بارها متهم شده‌اند که در مقابله با این نظام سیاسی از خود شدت عمل نشان نمی‌دهند و معمولا به دنبال مماشات با حکومت «سرکوبگر» ایران هستند.

اما پارلمان اتحادیه اروپا که خانم محمدی اعضایش را خطاب قرار داده، نقش موثری در تعیین سیاست خارجی کشورهای عضو این اتحادیه ندارند.

آنها خود پیش از این با صدور بیانیه‌هایی از اعتراض‌های مردم ایران حمایت کرده‌اند.»

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

واکاوی فرهنگ ایران ـ گفتگویی از هلمند اربابی با آرمین لنگرودی

Read Next

گفتگوی پوریا زراعتی با علی ابراهیم زاده و سام رجبی