نگرانی کشورهای اروپایی، درپی درگیری های مرگبار میان حماس واسرائیل

عکس از گاردین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در پی درگیری‌های مرگبار میان حماس و اسرائیل، تهدیدهای تروریستی و حملات یهودستیزانه موجب نگرانی شدید کشورهای اروپایی شده است.:

  • روزنامه فیگارو روز ششم آبان با اشاره به نتایج یک نظرسنجی نوشت بیش از ۷۰ درصد مردم فرانسه از احتمال وقوع حمله‌ای تروریستی در کشورشان مشابه آن‌چه روز ۱۵ مهر در اسرائیل رخ داد، نگران هستند.
  • فلیکس کلاین، کمیسر دولت آلمان در امور مبارزه با یهودی‌ستیزی، روز دوم آبان افزایش حملات علیه یهودیان را در این کشور محکوم کرد و گفت که ادامه این خشونت‌ها آلمان را به «دوران خوفناک» گذشته باز‌می‌گرداند.
  • بر اساس مدارکی که به مشاهده نشریه بریتانیایی «آبزرور» رسیده، دولت بریتانیا در حال بررسی طرحی است که در آن تعریف افراط‌گرایی مورد بازنگری قرار می‌گیرد. در تعریف جدید، هر فردی که نهادها یا ارزش‌های بریتانیا را «تضعیف کند»، افراطی در نظر گرفته خواهد شد.
  • مارک راولی، کمیسر پلیس متروپولیتن لندن با اشاره به تبعات مناقشه حماس و اسرائیل در بریتانیا، خواستار وضع قوانین سخت‌گیرانه‌ برای مقابله با افراط‌گرایی شد.
  • روزنامه تایمز بریتانیا روز ۱۲ آبان با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی در تظاهرات لندن نوشت: حامیان رژیم ایران در این تظاهرات اعلامیه‌هایی را پخش کردند که در آن‌ها به اظهارات علی خامنه‌ای برای «نابودی اسرائیل» استناد شده بود.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

Read Next

دستگیری دو تن دیگر از قاچاقچیان و کشف مجسمه ای تاریخی در شهرستان خرامه