همزمان با روز جهانی جان باختگان ترنس، ترنس ها از جامعه جهانی خواسته اند انقلاب ایران را به رسمیت بشناسند

گروهی از کنشگران و هنرمندان در پیامی به مناسبت یادروز جهانی جان‌باختگان ترنس، تاکید کردند اسم رمز همه افراد ترنس در ایران نیز که قربانی خشونت‌های حکومتی و اجتماعی شده‌اند، مهسا امینی است. آنها از جامعه جهانی خواستند انقلاب ایرانیان را به رسمیت شناخته و علی خامنه‌ای را تحریم کند.

در این بیانیه آمده است: «امروز که گیسوی ایران بانو درفش کاویانی خیزش ایرانیان شده و آذر خشم معترضان بر سر ضحاک شعله می‌کشد، ما شهروندان ترنس ایران نیز در صف اول آزادی‌خواهی کنار شما هم‌میهنان شعار زن، زندگی، آزادی را آشکارا و هم‌صدا فریاد می‌کشیم.»

کنشگران ترنس و کوییر افزودند: «در یادروز جهانی جان باختگان ترنس، فریاد می‌زنیم ژینا نمرده و نام او رمز شده است. قربانیانِ گمنامِ خشونت علیه افراد ترنس نیز که در دهه‌های سکوت و سانسور به چنگال کمیته و گشت ارشاد افتادند و هرگز به خانه بازنگشتند نیز مهسا امینی هستند که قربانیِ خشونت‌های حکومتی و اجتماعی شدند.»

این بیانیه افزود: «سهمِ هم‌قبیله‌های ما از چهل و سه‌ سال جمهوری آپارتاید جنسیتی در ایران، چیزی جز اعدام، شلاق، شکنجه، تبعیض، وحشت، تحقیر و مثله‌سازی جنسی در ازای یک شناسنامه نبوده؛ پس با پوست و خون خود، دردمند و هم‌پیمان با کودکان سیستان و بلوچستان و کولبرانِ کردستان در صحنه‌ایم.»

این کنشگران با اشاره به اینکه افراد کوییر در ایران «هر لحظه زیر سایه شوم خطر مهدورالدم بودن» قرار دارند، تاکید کردند افراد ترنس و کوییر بر اساس ماده‌ ۱۲ اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر، حق دارند در میهن خود «آشکارا و با امنیت» زندگی کنند.

این بیانیه افزود: «ما افراد ترنس و کوییرِ، از جامعه جهانی و کشورهای حامی حقوق بشر می‌خواهیم به جای مذاکره با این رژیم ورشکسته‌ خون‌خوار، انقلاب مردم ایران را به رسمیت بشناسند.»

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

درود بر سر مربی و تیم بسکتبال زنان کنکو در ایران

Read Next

احسان حاج صفی در قطر: ما این جا هستیم اما معنایش این نیست که نباید صدای معترضان باشیم