پدری دادخواه از «مردم شریف ایران» می خواهد :‌ سالگرد «شهیدان» اعتراضات را با شکوه برگزار کنیم

 

پدر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در پیامی اختصاصی به صدای آمریکا با تأکید بر تهدید خانواده‌های دادخواه از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی برای سالگرد مهسا امینی، از «مردم شریف ایران» خواست که سالگرد این «شهیدان» را «با شکوه» برگزار کنند.

در پیام این پدر دادخواه که «به نام ایران» و «به نام زن زندگی آزادی» آغاز شده، با اشاره به گزارش نهادهای حقوق بشری بین‌المللی از تهدید خانواده‌های دادخواه آمده است: «متأسفانه این حرف‌ها بر اساس واقعیت است، نه تنها من، بلکه همه خانواده‌های شهدا و آسیب‌دیده‌ها و حتی آنهایی که قبلا بازداشت شده‌اند، یا با تماس یا با احضار حضوری تهدید کرده‌اند و از آنها تعهد کتبی گرفته‌اند که در صورتی که در سالگرد مهسا آنها را بیرون و در مکان‌های عمومی ببینند، تبعات سنگینی در پیش خواهند داشت.»

او با بیان این که «نهادهای امنیتی یا خیلی نادان هستند یا خودشان را به نفهمی می‌زنند»، اضافه کرد: «درست است سالگرد مهسا به عنوان آغازگر انقلاب زن زندگی آزادی برای ما مهم است، اما از روزهای بعد از سالگرد مهسا ما هر روز چندین سالگرد شهدای این انقلاب را پیش رو خواهیم داشت.»

پدر این جان‌باخته اعتراضات «زن زندگی آزادی» همچنین ادامه داد: «یکی از این شهدا شهید من است و من [سالگرد] آنها را برگزار خواهم کرد و می‌کنم و به عنوان پدر داغدار از همه ملت غیور ایران می‌خواهم که در سالگرد هر شهیدی روزگار این رژیم پلید آخوندی را سیاه کنند و خانواده شهدا را تنها نگذارند.»

به گفته این پدر دادخواه، مقامات جمهوری اسلامی «به حدی ترسیده‌اند که حتی سنگ مزار شهیدان را می‌شکنند» و مزار آنها را در شهرهای مختلف تخریب می‌کنند.

او «از تمام مردم غیور ایران‌زمین» خواست تا «سالگردهای این شهدا را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کنند و خانواده شهدا را تنها نگذارند، چون همین خانواده‌ها عزیزترین کسانشان را برای آزادی ملت ایران داده‌اند.»

در پایان این پیام با تأکید بر این که «ما خانواده‌های شهدا تا آخرین نفس دادخواه خون شهدایمان هستیم»، آمده است: «می‌مانیم در کنار ملت شریف ایران. شعار ما قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان. نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم. زن زندگی آزادی.»

 اگوست ۲۲ برگرفته از صدای آمریکا

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

آمریکا الواح هخامنشی را به ایران می فرستد

Read Next

کوروش بزرگ کاری از نادر مهندسی