پیروزی افسانه حسامی فرد، بر یکی از مرگبارترین قله های جهان

افسانه حسامی‌فرد، به عنوان اولین زن ایرانی موفق شد، قله آناپورنا را فتح کند.

 ایرانبه گزارش خبرگزاری های ایران، افسانه حسامی‌فرد،به  قله آناپورنا با ارتفاع ۸۰۹۱ متر را صعود کرد. پیش از این حسامی فرد توانسته بود ،به قله‌های کی۲، اورست، برودپیک و ماناسلو برسد.صفحه اینستاگرامی ۱۴ کوه بالای ۸۰۰۰ متری با اعلام این خبر نوشت: افسانه حسامی‌فرد اولین زن ایرانی است که موفق شده به قله ۸۰۹۱ متری آناپورنا برسد.آناپورنا قله‌ای به ارتفاع ۸۰۹۱ متر در توده‌کوه آناپورنا در رشته‌کوه هیمالیا در نپال است. با توجه تلفات بالای کوهنوردان در این قله، برخی کوهنوردان این کوه را 
 
یکی از مرگبارترین قله‌های جهان می‌دانند.
 
افسانه حسامی فرد، پزشک، یک افسانه راستین زن ایرانی ست.او متولد ۱۳۵۵ در شهر بجنورد است. حسامی فرد فارغ التحصیل رشته پزشکی است.  علاوه بر طبابت به عنوان یک پزشک عمومی، به عنوان پزشک تیم های ورزشی، مدرس پزشکی کوهستان، مربی درجه ۳ کوهپیمایی و مدیر کلینیک ترک اعتیاد و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان شمالی فعالیت میکند. یک قهرمان راستین!
حسامی فرد فعالیت حرفه ای خود را در زمینه پزشکی و کوهنوردی از ۱۳۸۸ آغاز کرده است. او با فتح قله اورست در اردیبهشت ۱۴۰۱ به شهرت رسید.  افسانه حسامی فرد، چهارمین زن تاریخ ساز ایران است که توانسته بر بام جهان قدم بگذارد.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

مسموم کردن نوجوانان مدارس دخترانه دوباره شدت گرفته است

Read Next

سفر شاهزاده رضا و یاسمین پهلوی به اسرائیل: برای ساختن دوستی فرزندان کوروش و فرزندان اسرائیل