چهارشنبه سوری و نوروز مقصران اصلی فاجعه محیط زیستی ایران – طنزی از شمیم

پس از چهل و پنج سال  داد و فریاد و مصیبت که حیات وحش ایران به نابودی کشیده شده خوشبختانه آقای محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پس از تحقیقات و پژوهش های زیادی موفق شد مقصران اصلی را شناسایی و نام آنها را اعلام کند . ایشان رسما گفته است که مقصر فاجعه محیط زیستی ایران به ویژه انقراض حیات وحش ایران چهارشنبه سوری و نوروز می باشند

کشف اول (چهارشبنه سوری) : فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، ضمن برشمردن پیامدهای برگزاری چهارشنبه سوری برای حیات وحش گفت:  «اانفجار هرگونه ترقه و مواد محترقه باعث آسیب دیدن پرندگان و سکته قلبی آن ها می‌شود. علاوه بر پرنده‌ها، آسیب به حیات وحش شهری نیز از دیگر مخاطراتی است که مواد محترقه می‌تواند به حیات وحش وارد کنند».

 کشف دوم (نوروز) : فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گفت: «متاسفانه با وجود اینکه خرید و فروش حیات وحش در سراسر دنیا اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی است، در روالی سریالی بسیاری از گونه‌های در حال انقراض و کمیاب حیات وحش کشور نظیر سمندر، لاک‌پشت، مار و انواع قورباغه در روزهای پایانی سال در کنار ماهی قرمز خرید و فروش می‌شوند تا جایی که در سال‌های اخیر نسل برخی از این گونه‌ها در ایران رو به انقراض رفته است».

اکنون باید منتظر نظر دادستان عالی کل کشور بود تا با کمک علمای عظام به این موضوع رسیدگی کند.

شمیم تهران – ۲۲اسفند ۱۴۰۳

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

گفتگوی شهران طبری با فروغ کنعانی در ارتباط با حضور زنان در فعالیت های سیاسی

Read Next

چهارشنبه سوری: شادمانی های خودجوش ایرانیان در گوشه و کنار سرزمینی با حکومتی عبوس و اندوه زده