گردهم آیی باستانشناسان ایران 14 تا 16 اسفند

»به گزارش خبرگزاری ها،  « باستان‌شناسان در سه روز برپایی این گردهمایی و در ۱۰ نشست علمی، دستاوردهای  یک سال باستان‌شناسی ایران را تشریح می‌کنند.

بنابر اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری، همزمان با این گردهمایی که از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، نمایشگاه گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های میدانی باستان‌شناسی ایران نیز افتتاح خواهد شد.

در نشست‌های علمی این دوره از گردهمایی باستان‌شناسی قرار است نتایج گمانه‌زنی‌ها و کاوش‌ها یی در دهها شهر مورد بررسی قرار گیرد

در افتتاحیه بیست‌ویکمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران، روشن نیست که چه کسانی حضور دارند و چه کسانی سخن خواهند گفت. در حال حاضر گفته شده که در این کنفرانس عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ، مصطفی ده‌پهلوان ـ رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سجاد علی‌بیگی ـ رییس پژوهشکده باستان‌شناسی ـ و جبرئیل نوکنده ـ رییس موزه ملی ایران ـ سخنرانی خواهند کرد.

   .جای خوشوقتی ست که برخلاف مدارس و دانشگاه ها که تعدادی آخوند و طلبه جایگزین آموزگاران و اساتید شده اند، هنوز (البته تا این لحظه و اکنون) حکومت هنوز کاری به کار باستانشنان نداشته است.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

برنامه ای از پوریا زراعتی در حرف آخر: تحلیلی بسیار جالب در مورد وضعیت آمریکا و چین و جایگاه ایران زیر سلطه حکومت اسلامی

Read Next

میراث تاریخی ناملموس یا طنزی تلخ