فیروز نادری دانشمند ایرانی ـ جهانی درگذشت

با کمال تاسف خبر شدیم فیروز نادری دانشمند ایرانی ـ جهانی در سن 77 سالگی زندگی را وداع گفت فیروز نادری از مدیران ناسا و از افتخارات جامعه ایرانی خارج کشور بود. او عاشق ایران بود و در چند سال اخیر، به ويژه در جریان انقلاب ملی ایرانیان تلاش می کرد تا در رسانه ها صدای معترضین را به گوش جهانیان برساند.

بنیاد میراث پاسارگاد درگذشت این شخصیت علمی ایرانی را به خانواده، دوستان و همه ی ایرانیان تسلیت می گوید

نام و یادش همیشه روشن

 

بیوگرافی کوتاه فیروز نادری

نادری در 5 فروردین 1325 در شیراز به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش خواند، اما برای ثبت نام در دبیرستانی معتبرتر به تهران رفت. والدینش او را به یک مدرسه شبانه روزی ایتالیایی به نام دون بوسکو فرستادند.

فیروز نادری پس از پایان دبیرستان به آمریکا مهاجرت کرد و سرانجام در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی آیووا فارغ التحصیل شد.

او پس از اخذ مدرک لیسانس به مدت 2 سال به عنوان مهندس در سانتا باربارا مشغول به کار شد. سپس تحصیلات خود را ادامه داد و کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافت کرد.

سپس فیروز مایکل نادری به ایران بازگشت و به 2 سال خدمت اجباری رفت. اما سرانجام در سال 1357 برای همیشه از ایران مهاجرت کرد

فیروز نادری 36 سال در ناسا کار کرد. او در بسیاری از پروژه های رباتیک فضایی آمریکا در آزمایشگاه مشارکت داشت. نادری همچنین مدیر اکتشافات منظومه شمسی ناسا بود.

فیروز مایکل نادری در سال 1395 بازنشسته شد اما به عنوان مشاور مدیریت با سازمان و همچنین استارت آپ ها مشغول به کار شد

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

ایران : لائیسیته شرط دمکراسی ـ دکتر جلال ایجادی

Read Next

گفتگوی نازنین انصاری، با امیرطاهری به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس کیهان لندن