روح منشور کوروش بزرگ، خورشیدی برای این روزهای تلخ و تاریک

 بیانیه بنیاد میراث پاسارگاد به مناسبت روز کوروش بزرگ 

Save Pasargad Logo

روح منشور کوروش بزرگ، خورشیدی برای این روزهای تلخ و تاریک

در آستانه ی روز کوروش بزرگ ایستاده ایم، و در سالگشت روز صدور منشور جاودانه او؛ منشوری که در این لحظات حساس تاریخ ایران (که به دلیل سلطه ی حاکمی خونریز و جنگ طلب در آستانه ی جنگ قرار گرفته)، بیش از همیشه ارزش های شریف و انسانمدارنه اش برجسته می شود.

تاریخ هزاران ساله ی ایران همچون همه ی کشورهایی که تاریخی بلند دارند، رهبران نیک و بد زیادی داشته است اما بندرت می توان رهبر کشوری را پیدا کرد که کشورهای دیگر (دوست و دشمن) او را تحسین کنند؛ فراتر از آن،  نمی توان رهبری را پیدا کرد که هزاران سال پس از او، برخی از اعمال و کردارش همچنان امروزی و مورد تحسین انسان های نیک اندیش و باورمندان به مفاد اعلامیه حقوق بشر باشد.

 و ما با همه ی  دردها و زخم های این سال های تلخ، این شانس را داریم که در قلب سرزمین مان چنین شخصیت سرفراز و بزرگواری حضوری همیشگی دارد.

بنیاد میراث پاسارگاد، به عنوان «پیشنهاد دهنده روز کوروش بزرگ»، افتخار دارد که امسال نیز، چون نوزده سال گذشته روز کوروش بزرگ را برگزار می کند و امیدوار است که در این روزهای تلخ و تاریک، روح انسانمدارانه منشور گرانقدر کوروش بزرگ، چون خورشیدی بر زادگاهش بدرخشد و فرزندان نیک اش را از چنگال اهریمنان و سیاه اندیشان نجات بخشد.

روز کوروش بزرگ خجسته باد

با مهر و خرمی

شکوه میرزادگی

از سوی بنیاد میراث پاسارگاد

اکتبر ۲۰۲۴ – آبان ۱۴۰۳

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

کوروش بزرگ – اثر نستور رخشانی