روز جهانی یادبود قربانیان هولوکاست

روز جهانی یادبود قربانیان هولوکاست و انکار همیشگی حکومت اسلامی

 

بیست و هفتم ژانویه روز جهانی یادبود هولوکاست است، روز یادبود میلیون ها انسانی که به دلیل نژاد، مذهب و یا عقیده شان در اردوگاه های کار اجباری، اتاق های گاز، و کوره های آتش سوزی کشته شدند.

این روز که در نوامبر سال 2005 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد«روز جهانی یادبود هولاکاست» نام گرفت، همه ی کشورهای جهان، جز حکومت اسلامی حاکم بر ایران، آن را پذیرفتند. در حالی که در قطعنامه سازمان ملل تاکید شده بود که «انکار هولوکاست قابل پذیرش نیست»

سازمان ملل، سازمان آموزشی یونسکو، و سازمان های مختلف حقوق بشری در سراسر جهان هر ساله برنامه هایی را برای بزرگداشت این روز در نظر می گیرند و البته حکومت اسلامی نیز برنامه های مختلفی را برای انکار این روز و دروغی دانستن آن تدارک می بیند و در موسسات آموزشی و رسانه های رسمی خود سعی می کند به مردم ناآگاه، و به ويژه کودکان و جوانان بقبولاند که هولوکاست یک دروغ است.

روشن نیست که اگر انکار هولوکاست از نظر سازمان ملل، و همه ی کشورهای جهان قابل پذیرش نیست، و حتی در برخی از کشورهای اروپایی جرم شناخته می شود، چرا هیچ واکنش جدی در مقابل عملیات حکومت اسلامی، حداقل از سوی این کشورها، دیده نمی شود.

اگر چه برخی از کشورهای اروپایی حتی به کشتارهای حکومت اسلامی که اکنون، و نه در خفا که آشکارا و جلوی چشمانشان، انجام می شود نیز هیچ واکنش جدی و موثری نداشته اند.

امسال نیز، سازمان ملل برنامه های مختلفی برای  یادبود قربانیان هولوکاست پیشنهاد کرده است، که برخی از آن ها بیش از همیشه بر روند «بازسازی، ثبت دقیق گزارش های تاریخی از آن چه قبل و در طول هولوکاست اتفاق افتاده است، تاثیر نسل کشی بر زنان، حقوق بشر و آموزش نسل کشی، و به چالش کشیدن انکار و تحریف رویدادهای تاریخی» تاکید داشته است.

سازمان ملل در بیانیه امسال خود همچنین یادآور می شود که با «افزایش یهودی ستیزی و بالارفتن سطح ضد انعطاف پذیری، و سخنان نفرت انگیزی در این مورد، آموزش و یادآوری هولوکاست و همچنین گسترش سواد تاریخی برای رویارویی با انکار و تحریف تاریخ هولوکاست، ضروری ست.»

یاد قربانیان هولوکاست همیشه روشن باد

از فیس بوک شکوه میرزادگی

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

محمد ملکی اولین رییس دانشگاه پس از انقلاب درگذشت

Read Next

دانشگاه در ایران دچار آسیبی عمده و اساسی شده