آیا بایدن پول مردمان ایران را به حکومت اسلامی پرداخته است؟ شاهزاده رضا پهلوی: آقای بایدن! لااقل، بودجه گلوله‌های جمهوری اسلامی به مردم را تامین نکنید

خبرگزاری رسمی و دولتی ایرنا روز یکشنبه (سوم اکتبر2022) پس از آن که به یک ایرانی آمریکایی اجازه داده شد کشور را ترک کند و پسرش را از بازداشت آزاد کردند اعلام کرد که ایران در انتظار آزادی حدود 7 میلیارد دلار (6.3 میلیارد پوند) از وجوه مسدود شده (یا پول های ملت ایران)  از آمریکا می باشد.

سازمان ملل متحد نیز روز شنبه اعلام کرد که باقر نمازی 85 ساله اجازه خروج از ایران را برای مداوا در خارج از کشور دریافت کرد و پسرش سیامک 50 ساله از بازداشت در تهران آزاد شد.

شاهزاده رضا پهلوی در همین روز در نامه ای خطاب به  پرزیدنت جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا نوشت:

«دقیقا همان زمان که ج.ا به دانشجویان #دانشگاه_شریف تیر می‌زند، گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا قصد دارد دوباره میلیاردها دلار به این رژیم جنایتکار بفرستد. آقای رییس‌جمهور بایدن! شما هنوز به مردم ما کمکی نکرده‌اید. لااقل، بودجه گلوله‌هایی که قلب‌شان را سوراخ می‌کند، تامین نکنید»

سازمان ملل متحد نیز روز شنبه اعلام کرد که باقر نمازی 85 ساله اجازه خروج از ایران را برای مداوا در خارج از کشور دریافت کرد و پسرش سیامک 50 ساله از بازداشت در تهران آزاد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی باقر نمازی، شهروند دو تابعیتی به ایران اینترنشنال گفت هر ادعایی مبنی بر اینکه لغو ممنوعیت سفر باقر نمازی از سوی ایران بخشی از معامله برای انتقال وجوه مسدود شده بوده، مطلقا نادرست است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سمیرا قرایی، خبرنگار ایران اینترنشنال، گفت: باقر نمازی به ناحق در ایران بازداشت شد و پس از گذراندن دوران محکومیتش، علی‌رغم نیاز مکرر به مراقبت‌های فوری پزشکی اجازه خروج از کشور را نداشت. ما می‌دانیم که لغو ممنوعیت سفر باقر نمازی و مرخصی پسرش به نیازهای پزشکی او مرتبط بود.

هنوز روشن نیست این وسط آمریکا دروغ می گوید یا حکومت اسلامی در ایران

هر چه هست اگر این معامله غیرانسانی واقعیت داشته باشد آمریکا دیگر نمی تواند ادعا کند که کمترین ناراحتی در قبال جنایاتی دارد که حکومت اسلامی در ایران و در خاورمیانه مرتکب شده و می شود. و در واقع آقای بایدن همان کاری را با ملت ایران کرده که آقای اوباما در هنگامه جنبش سبز کرد.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

انقلاب سوم ایران در جریان است ـ دکتر جلال ایجادی

Read Next

یادداشتی در پاسخ یادداشت گلشیفته فراهانی ـ شکوه میرزادگی