یادداشتی در پاسخ یادداشت گلشیفته فراهانی ـ شکوه میرزادگی

 

گلشیفته نازنین، زنی که به عنوان یک هنرمند آزاده و ایراندوست همیشه تحسین ات کرده ام، متنی را از شما خواندم درباره پرچم سرزمین مان و به شدت حیرت کردم.

البته شما حق داری مثل هر آدمی خواست هایی داشته باشی، از جمله خواست«تغییر پرچم سرزمین ات» اما اولا حق نداری که به جای دیگران هم،  چنین خواستی را بیان کنی؛  زیرا تغییر پرچم و یا نام یک کشور براساس قوانین بین المللی تنها وقتی می تواند تغییر کند که به رای همگانی گذاشته شود.  قرار نیست ما  به  سان انقلابیون اسلامی و بنا بر سلیقه خودمان، و بدون توجه به میلیون ها انسانی که مالکان آن سرزمین هستند، رای بر تغییر پرچم دهیم.

انقلابیون اسلامی، بنا بر خواست مردی ایران ستیز چون خمینی و بدون هیچ رای گیری قانونی و رفراندومی نشان هزاران ساله ی پرچم ما را برداشتند و به جایش کلماتی مهجور و نامربوط  نهادند.

حتما شما به عنوان یک زنی هنرمند و آزاده باید بدانی که قرن ها پیش ایرانیان از ترس اشغالگرانی که چون همین انقلابیون اسلامی، حضور زن را برنمی تافتند، خورشید را به جای آناهتیا، یا خدا زنی که بر پشت شیر نشسته بود نهادند. تا نمادی را که دوست داشتند زنده نگاهدارند.

تازه خورشید هم در فرهنگ ما زن است، قرن های قرن است که مادران و مادر بزرگ ها بر گوش کودکان از «خورشید خانم» می گویند.

اتقاقا اکنون که همه می گویند این جنبش «اولین انقلاب زنان در جهان است» چه زیباست که ما همان خورشید خانم، و یا آناهتیای تاریخی مان را بر سفیدی پرچم مان بازگردانیم و یا حداقل این چیزهای مهم را بدون هیجانات و احساساتی زودگذر،  به رای و یا رفراندوم عموم مردمان ایران بگذاریم.

با مهر و بهترین آرزوها

شکوه میرزادگی

دوم اکتبر 2022

برگرفته از گویا نیوز

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

آیا بایدن پول مردمان ایران را به حکومت اسلامی پرداخته است؟ شاهزاده رضا پهلوی: آقای بایدن! لااقل، بودجه گلوله‌های جمهوری اسلامی به مردم را تامین نکنید

Read Next

حکومت اسلامی، با بازداشت، و کشتن بهترین دانشجویان، سرمایه های دانشی و ملی ما را هم نابود می کند