بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده‌اند

گردشگری ایران را نابود کردند. این را ما نمی گوییم، رییس هیات مدیرده تورگردانان خودشان می گوید: «در حال حاضر بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که اگر این رویه طولانی شود، پس از مدتی، دیگر نامی از ایران  در بین مقاصد سفر آورده نشود»

روز گذشته پورفرج رییس هیأت جامعه تورگردانان ایران از پیگیری‌ها برای برگزاری دومین گردهمایی توراپراتورهای جهان در ایران در بهار سال 1403 خبر داد و گفت:‌ این مکاتبات از طرف جامعه تورگردانان ایران با اتحادیه‌های توراپرتورهای گردشگری کشورهای دیگر در حال انجام است.

او همچنین گفت: معتقدیم اگر رؤسای شرکت‌ها و تورپراتورهای نامدار و معتبر جهان، شرایط ایران را از نزدیک ببینند، متقاعد خواهند شد و خودشان برای کشور ما تبلیغ خواهند کرد. البته با توجه به وقایع اخیر برخی از این شرکت‌ها و توراپراتورهای گردشگری نگرانی‌هایی درباره سفر به ایران دارند که مطمئنیم اگر دولت همراهی کند، این گردهمایی به خوبی برگزار خواهد شد

پورفرج تاکید کرد که البته «برگزاری این گردهمایی به همکاری دولت در زمینه صدور ویزا و حمایت‌های مالی نیاز دارد»

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران براساس آمارهای مربوط به گردشگران خارجی اظهار کرد: واقعیت آن است که تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران خیلی کم شده است. البته از کشورهای همسایه به‌ویژه عراق برای زیارت به ایران می‌آیند، ‌حالا ممکن است چند روزی هم به شمال ایران بروند، ولی بحث ما درباره «گردشگر» است. آن سفرها معمولاً با هدف زیارت انجام می‌شود که شاید بخشی از آن جنبه توریستی داشته باشد.

 

توجه داشته باشید که چندین سال است حکومت اسلامی از این گونه گردهمایی ها و کنفرانس ها زیاد داشته است. همه ی این ها (همانطور که پورفرج خواستارش شده) با بودجه های بالایی انجام شده، افرادی را از شرکت های خصوصی کشورهای مختلف دعوت کردند و افرادی را هم  از عراق و افغانستان و سوریه و دو سه کشور دیگر به عنوان تورگردان به ایران آوردند که کنفرانس هایشان را شلوع جلوه دهند اما نتیجه ی همه ی این ها، همینی است که می بینید.

این ها یا نمی دانند و یا خودشان را به ندانستن می زنند، که مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی و دیگر کشورها به دلایل روشن و آشکار از آمدن به ایران می ترسند؛ این همه اعدام، این همه زندانی، این همه گروگان گرفتن آمریکایی و اروپایی برای گرفتن پول از این کشورها، و این همه تحقیر و آزار زنان به خاطر حجاب اجباری، و در کنارش این همه بی توجهی به میراث های تاریخی غیرمذهبی و .. و …  کدام توریست عاقلی علاقمند می شود که به ایران سفر کند؟

 

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

نور پهلوی:تلاش دولت بایدن برای راضی کردن جمهوری اسلامی سیلی به صورت مردم ایران است

Read Next

تحریف و تخریبِ نگرش های دگرگونساز مدرن – ابراهیم هرندی