تبریک نوروز از سوی برخی از شخصیت های سرشناس سیاسی جهان به مردمان ایران و هم فرهنگ با ایران

 شخصیت های سرشناسی که نوروز را به مردمان ایران، و هم فرهنگ با ایران ( و نه به حکومت حاکم بر ایران) تبریک گفته اند

پرزیدنت جو بایدن رییس جمهور آمریکا  و بانوی اول

رئیس جمهوری و بانوی نخست آمریکا در این پیام ضمن تبریک فرارسیدن نوروز به همه کسانی که «در ایالات متحده و در سراسر جهان، از جمله در ایران» آن را جشن می‌گیرند، برپایی سفره هفت‌سین در کاخ سفید را بازتاب «روح سرآغازهای جدید و شادی نوروز» توصیف کرده‌اند.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا هم با انتشار توییتی فرارسیدن نوروز را به همه کسانی که آن را جشن می‌گیرند و به‌ویژه «دوستان افغانستانی» که نخستین نوروز خود را در بریتانیا به سر می‌برند، شادباش گفت.

شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی، با اشاره به اعتراضات سال گذشته در ایران و «پیوستگی تاریخی ملت ایران»، نوروز را «نویدبخش روزی نو در ایران نو» دانست و نسبت به آینده ایران ابراز امیدواری کرد.

وی در این پیام همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به برآمدن «روزی نو در ایران نو»، بر نقش «همه ایرانیان» و «به ویژه جوانان» در رقم زدن آینده ایران تاکید کرد.

 

شهبانو فرح پهلوی

شهبانو فرح پهلوی با انتشار پیامی فرارسیدن سال نو و نوروز را به ایرانیان و همه کسانی که این آیین باستانی را گرامی می‌دارند و در پاسداری آن می‌کوشند، شادباش گفت.

 

 

نفتالی بنت

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در پیام نوروزی خود به مردم ایران، ابراز امیدواری کرد که با “تغییر رژیم اسلامی” روزگار مردم ایران نیز نو شود. او برای مردم ایران آرزوی آزادی کرد و افزود : مردمان اسرائیل و ایران نقاط مشترک بسیاری دارند. هر دو ملت، به گفتۀ او، از پویایی و تاریخی کهن و فرهنگی غنی برخوردارند.  

گفته های ویدئویی شاهزاده رضا پهلوی

گفته های ویدئوی شهبانو فرح

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

این مراسم ختم نیست، «مراسم نوروزی» وزارت خارجه حکومت اسلامی است.

Read Next

آقایان! خلفایتان نتوانستند ما را عوض کنند؛ شما هم نخواهید توانست ـ شکوه میرزادگی