اگر آیت الله ها بگذارند، امسال عملیات خشونت بار گل مالیدن به سر و تن و قمه زدن کودکان خردسال انجام نخواهد شد

 

مسئول کمیته گردشگری یزد با اشاره به فعالیت مجازی این کمیته در محرم امسال، گفت: با توجه به این که در این کمیته عمده فعالیت‌ها مختص گردشگران خارجی بود، امسال هم با ممانعت متولیان حوزه بهداشت و درمان از ورود گردشگران، نمی‌توانیم رسالت خود را در این زمینه به جا بیاوریم. به این ترتیب امسال شاهد عملیات خشونت باری چون قمه زدن بر سر کودکان و گل مالیدن به سر و تن عزاداران را به صورت زنده نخواهیم دید.

البته آیت الله ها، که خودشان اول  از همه واکسن های ساخت اروپا و آمریکا را زده اند و بیش از همه مورد مراقبت های بهداشتی هستند، همانطور که در سال گذشته، تاکید دارند که حتما باید مراسم عاشورا برگزار شودو برایشان مرگ صدها هزار تن دیگر هم اهمیتی ندارد.

«محمد مهدی رجایی فرد» در گفت‌وگو با خبرنگاران داخلی ضمن بیان این که «برای دومین سال پیاپی نمی‌توانیم رسالت خود را در خصوص آشناسازی گردشگران خارجی با فرهنگ محرم و مقابله با ایران هراسی و اسلام ستیزی به جا بیاوریم»، وی با بیان این که «ویروس منحوس کرونا اجازه فعالیت مجدد را نداده است»، تصریح کرد: امسال هم ناگزیر به فعالیت مجازی هستند و فعالیت حضوری جدی نخواهند داشت. او همچنین گفت: « اما شایان ذکر است که چندین گروه‎ خارجی  که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده و آماده ورود به کشور و شرکت در مراسم‌های مذهبی ما خصوصا تاسوعا و عاشورا بودند بواسطه سیاست های غلط از ما  دریغ شده است»

روشن نیست که اشاره مسئول کمیته گردشگری به «سیاست های غلط» چیست اما باید توجه داشت منظور از «گردشگران خارجی» گروه هایی از شیعیان کشورهای پاکستان و عراق و لبنان هستند که سال هاست با پول و امکانات حکومت اسلامی (یا بهتر است بگوییم پول مردمان ایران) به ایران آورده می شوند.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

سازمان ملل روند گرمایش زمین را وضعیت قرمز و فاجعه‌بار اعلام کرد

Read Next

ایرانی ها امسال هم نمی توانند به حج عمره بروند