سه تن از عشایر شجاع منطقه فیروزکوه، به دلیل بی توجهی مسئولین، جان شان را برای نجات بخشی هایی از میراث طبیعی ایرانزمین از دست دادند

این عکس ها تنها عکس هایی است که به دست ما رسیده است و هنوزهیچ کدام از خبرگزاری های داخلی عکس های کشته شده ها را منتشر نکرده اند

بی توجهی و سهل انگاری مسئولین دولتی و دیر دست به کار شدن برای خاموش کردن آتش تنگ هایقر فیروز کوه، سبب مرگ سه تن از اهالی و تعدادی زخمی شد. این افراد کسانی بودند که شجاعانه برای نجات بخش مهمی از میراث طبیعی سرزمین مان اقدام کردند و در آتش سوختند. سه تن از کشته شدگان و یکی از زخمی ها (ناصر بهزادی، حامد بهزادی، رضا بهزادی و جهانبخش بهزادی) افراد یک خانواده بودند.

دکتر محمدجواد مرادیان، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران گفت:

آتش سوزی در این منطقه صعب العبور به دلیل وزش باد و گرمای هوا، گسترش داشته است و متاسفانه منجر به فوت سه تن از عشایر غیور منطقه و اعضای یک خانواده شد.

او با بیان اینکه فوت شدگان هر سه در صحنه حادثه جانشان را از دست داده بودند، گفت: این حادثه منجر به سوختگی شدید یکی دیگر از اعضای آن خانواده به نام جهانبخش بهزادی شد.

مرادیان با یادآوری اینکه جهانبخش بهزادی با سوختگی ۵۴ درصد در بیمارستان تحت درمان است، گفت: این حادثه یک مورد مسمومیت نیز به دنبال داشت که این فرد هم در بیمارستان تحت مداوا است.

این مقام مسئول ضمن ابراز همدردی، این ضایعه جانگداز را به خانواده جانباختگان، فعالان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

بنیاد میراث پاسارگاد

Read Previous

انقلاب مشروطیت و نقش رضاشاه و آتاتورک

Read Next

سازمان ملل روند گرمایش زمین را وضعیت قرمز و فاجعه‌بار اعلام کرد